jag har den första modellen diamir freeride och att tänka på är förstås att du måste ha kortare skruvar. En liten metall bit under måste kapas också, ett tips är att få hjälp av en verktad el. butik. Jag har kört på freeride bidn. sen den kom ut samma bindning i fyra år nu, den håller medans jag avverkat fyra par skidor. Jag turar mycket men åker med samma utrustning i liftburen åkning så väl som park åkning. Min filosofi är att ha samma utr till all åkning. Har haft olika skidor men då när man väl gått upp på en topp och ska t ex. åka en brant ränna och inte är inåkt på skidorna. Det tar ca ett åk att vänja sig med nya skidor. Så det är jag trött på så nu kör jag allt på samma. Seth pistol är mycket bra allround skida bredare än så behövs aldrig enl. mig och den fungera till allt utan isig pist. Ett annat tips med lite vikt är Atomic R:ex så hette fjolårets modell. Några polare som har freeride kör på Salomon ak-rocket, Stöckli Stormrider DP(är verkligen inte lätta), Atomic R:Ex. Lycka till med valet.