Tracker/guardian glappar i sidled

vjakob

Medlem
Hej!

Står nere i källaren och monterar ett par atomic tracker 13.
När jag drar fast bindningen i min testrigg så kan jag röra häldelen av bindningen några millimeter i sidled åt vardera hållet, trots att bindningen skall vara i låst läge.
Någon som känner igen fenomenet?

Det finns ett mindre "spel" i häldelen på Guardian/Tracker även om den är helt korrekt monterad. Märks dessbättre inte när bindningen är belastad vi åkning. Jag har både Tracker 13 och Tracker 16 samma på båda!

i denna tråd https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=88387 hittar du en del monteringsinfo samt bilder på hur bindningen passar i häldelen korrekt monterad.

/MM

PS! Mina bindningar har ett spel (obelastad) på omkring 2 mm totalt. Dvs 1 mm åt varje håll, inte mer. Större spel än så är inte möjligt, åtminstone inte på mina bindningar (13/14) DS.

Senast ändrad:
Tack för svaret! Tittar man på konstruktionen så är glappet ganska självklart. Det blir inte lika tight med hakarna som med t.ex skenorna hos markers diton.

Nu sitter dom där i alla fall, första egna monteringen :)

@vjakob
Gott! Uppenbarligen måste det finnas ett visst utrymme, annars skulle det krävas extremt stor precision vid montering och även vid toleranser i tillverkningen. Men som sagt när du belastar skidan märks det inte!

God Tur!
MM

Tillbaka
Topp