Träkärnan syns

• Trådstartare Trådstartare CM
  • Start datum Start datum

CM

Ny medlem
Träkärnan syns
Träkärnan syns på mina skidor på ovansidan vet att det inte påverkar skidåkningen men skadan kan ju bli större så finns det nåt sätt att skydda träkärnan om den syns ? kan man typ limma stället där träkärnan syns på ovansidan för att skydda skidan eller nått?:P

Senast ändrad:
Träkärnan syns
ta i massa lim eller nått:P du borde nog fixa det allafall kan ju komma in vatten sen kan hela skiten ruttna ! bara min hypotes dock !

Träkärnan syns
Om du gör som osst sa så tycker jag att du skall låta skidan torka ordentligt såatt eventuell fukt som har åkt inn har en chans att avdunsta bort.

Träkärnan syns
Alltså har du överkörd eller något liknande så det försvunnit ett lager från skidans överdel?

Träkärnan syns
det är bara ett tunt lager av skidan som lossnat så man ser träkärnan vet inte hur det lossnade men,och har bara använt skidan kanke 10-15 ggr i backen, men får väll testa limma med typ superlim gjorde min kompis och han popnitade men var för att hans järnkant lossnad och att han skidor farit upp :P Sen en annan sak jag väger 70 kg typ vad ska bindnigarna vara inställda på nu är dom typ på 5 tror jag är det fel inställt då ? (tyrolia bindningar)

Senast ändrad:
Träkärnan syns
Som surfinglife säger, låt skidan torka ordentligt först, sen så lägger du på epoxylim eller nått annat starkt. Epoxylim tror jag är bra, blir ju grymt hårt när de härdar. vet iof inte om de skadar kärnan negativ eller nått sånt, men de borde gå tycker jag.

Träkärnan syns
MIn träkärna syns också (H) Kör med skiten öppen,Ska iaf ha nya lagg nästa säsong :) Men Säger som alla andra låt den torka först sen limma (:

Träkärnan syns
har inte använt skidan idag så tror den ska vara torr,hehe jag har testat nu men har bara tagit nått superlim :P får väll se om nått negativt händer,försvinner säkert efter ett tag för träkärnan kan väll inte suga i sig limmet ?

Senast ändrad:
Träkärnan syns
Drkosmos sa:
har inte använt skidan idag så torr det ska gå ,hehe jag har testat nu men har bara tagit nått superlim :P får väll se om nått negativt händer
va nog ingen vidare idé med superlim.... kan göra att du har svårt att få epoxylimmet att fasna ordentlig...

Träkärnan syns
okej men super limmet kan inte det typ nötas bort eller nått ? :P En annan sak är att jag väger typ 70 kg och mina bindnigar är typ inställda på 5 är det fel inställt då ? det är tyrolia bindingar på head mojo 70 06-07

Senast ändrad:
Träkärnan syns
finns inget rätt och fel med vikt och DIN-inställningen på bindningarna. löser dom ut för lätt ställer du dom hårdare, lite i taget och prova dig fram, annars kan du fortsätta ha dom på 5.

Träkärnan syns
Drkosmos sa:
Träkärnan syns på mina skidor på ovansidan vet att det inte påverkar skidåkningen men skadan kan ju bli större så finns det nåt sätt att skydda träkärnan om den syns ? kan man typ limma stället där träkärnan syns på ovansidan för att skydda skidan eller nått?:P
Lägg upp en bild på skadan så är det lättare at bedöma vad du måste göra...

Träkärnan syns
Drkosmos sa:
okej men super limmet kan inte det typ nötas bort eller nått ? :P En annan sak är att jag väger typ 70 kg och mina bindnigar är typ inställda på 5 är det fel inställt då ? det är tyrolia bindingar på head mojo 70 06-07
Det beror på sullängd på pjäxan, åkskicklighet, din åkstil och hur och var du åker samt vad det är för bindning.
Generellt sett låter en femma ganska lätt, men så länge de inte tjuvsläpper finns ingen anledning att skruva hårdare. Sök igenom forumet för mer info om inställning av bindningar...

Träkärnan syns
KaILe sa:
Drkosmos sa:
Lägg upp en bild på skadan så är det lättare at bedöma vad du måste göra...
skadan är ju inte stor Kaile men den kanske skulle kunna bli större så då frågade jag :P

Träkärnan syns
Nojlas sa:
Drkosmos sa:
Det beror på sullängd på pjäxan, åkskicklighet, din åkstil och hur och var du åker samt vad det är för bindning.
Generellt sett låter en femma ganska lätt, men så länge de inte tjuvsläpper finns ingen anledning att skruva hårdare. Sök igenom forumet för mer info om inställning av bindningar...
Okej =)

Tillbaka
Topp