D
Deleted member 178079
Guest
Träna inför alpinresa samt förslag till kläder
Vi ska på en skidresa i december till italienska alperna. Har bokat så att vi får gruppträning dagligen i 6 dagar (2-3 timmar per dag). Jag har ingen erfarenhet alls men är i ganska bra form (styrketräning). Min förhoppning är att kunna ta en guidad off-pist tur sista dagen, vet inte om det är realistiskt med den ringa erfarenhet jag kommer hinna införskaffa.
Har någon några bra tips för hur man kan träna och förbereda sig inför alpinskidåkning innan någon snö? Några särskilda övningar eller annat bra tips (antar att rullskidor inte är ett alternativ för att träna alpint)?
Kan någon också tipsa om vad för kläder man ska köpa med sig (skidor, pjäxor och stavar hyrs på plats) så att man inte glömmer något? Budget ca 5 000 - 10 000 kr.
Har någon några bra tips för hur man kan träna och förbereda sig inför alpinskidåkning innan någon snö? Några särskilda övningar eller annat bra tips (antar att rullskidor inte är ett alternativ för att träna alpint)?
Kan någon också tipsa om vad för kläder man ska köpa med sig (skidor, pjäxor och stavar hyrs på plats) så att man inte glömmer något? Budget ca 5 000 - 10 000 kr.