tranciver

Kajan

Medlem
tranciver
Tänkte köpa en Mammut Barryvox trinciver på den amerikanska hemsidan backcountry, undrar om det är någon som handlat på den här sidan förut? Undrar också hur man gör med momsen, den svenska alltså, finns det något sätt att komma undan den? Trancivern kostar 299$ (ca2000sek) om det är någon som vet ett ställe med bättre pris så säg gärna det...

tranciver
Kan inte svara för just den sidan, men känner folk som köpt prylar från liknande sidor. De har i många fall åkt på momsen och då blev det inte så billigt. Men det är väl värt försöket. Det blir ju ändå billigare.

tranciver
Köpte Mammut Barryvox+sond+spade för 3500:- på addnature förra året. Stora Lavinpaketet tror jag
det hette. Kanske vettigt om du ej har spade och sond. Att vara utan dem är ju ändå inget
alternativ...

MvH

tranciver
Köpte Mammut Barryvox+sond+spade för 3500:- på addnature förra året. Stora Lavinpaketet tror jag
det hette. Kanske vettigt om du ej har spade och sond. Att vara utan dem är ju ändå inget
alternativ...

MvH

tranciver
Jag beställde kamera från USA och då fick en spark i arslet med momsen... blev mycket billigt men inte så billigt som jag trodde. Så om du skall köpa från USA räkna med ett påslag på 25%
www.sportconrad.de har dom en för 250E och 25 E för frakt, med dagen kurs är det ca 2500:- det inkl frakten.

tranciver
om du ska beställa från usa så kolla upp på skatteverkets hemsida om det fortfarande finns en extra moms på varor från usa. jag kollade för 2 veckor sedan och vad jag kan förstå så fanns den kvar då. det är europa som är lite kinkiga på usa;s lagar, jag vet inte riktigt vad det är men har du otur så kan du åka på en extra moms på dina varor. tror den är max 14%. den ska försvinna inom kort men vette 17 när.

Tillbaka
Topp