Trångt i Borgafjäll?

simhall

Aktiv medlem
Trångt i Borgafjäll?
Funderar lite på att åka till Borga nästa vecka, v8 alltså, och köra torsd-sönd. Vi har barn med så det blir piståkning och liftburen offpist.

Nästan allt boende är fullbokat, det finns några enstaka objekt kvar. Vad innebär det för ett sådant litet system? Blir det trångt eller är det ändå ok?

Vi åker mycket i Fjätervålen annars och där finns så lite boende så även om allt boende är uthyrt blir det ändå aldrig liftköer eller trångt i systemet men har ingen koll på Borga.

Trångt i Borgafjäll?
Min känsla är att ganska många åker till Borgafjäll för att åka skoter. Har varit där under några riktiga dump-helger och det mesta varit fullbokat som jag förstått det men då har det aldrig varit några liftköer. Möjligen att en hinner fram en snickers ur väskan innan det är dags att hoppa på liften.

Dock inte varit där under sportlov utan bara under deras försäsong när det är helgöppet, kan vara att de har högre boendekapacitet på loven.. Spontant dock svårt att tänka mig att det ska vara något problem med liftköer eller trängselkänsla..

Trångt i Borgafjäll?
Nja, trångt brukar det inte vara i backarna i Borgafjäll, däremot finns det inte så jättemånga boenden så det blir fort fullt under de populära veckorna. Och som sagt, det är många skoteråkare i området, så att det är ont om lediga boenden säger ganska lite om eventuell trängsel i backen.

Trångt i Borgafjäll?
Tackar, det låter ju hoppfullt! Då ska vi se om jag kan få tag på något boende då

Var i Blåsjön förra vinter och det var samma, mycket folk (relativt sett) i byn men tomt i backarna.

Snödjup

Tillbaka
Topp