Tycker faktiskt att alla människor har rätt att lägga ut bilder på sina instressen och hobbys. "oh, kolla vad gay! han lägger ut en bild på när han hoppar med sina skidor", har aldrig hört den någon gång.
Den andra typen av person har funnit sitt intresse på gymmet. Hen har slitit där i ca. 2 års tid med 6 träningspass i veckan. Varför ska då inte han få visa sitt resultat av allt han gjort, när vi visar upp vad vi gör hela tiden?
Varför ska man ens hacka ner på träning? Om man tänker på det är det en väldigt bra trend för vårt I-land där majoriteten är överviktiga. Kroppen mår inte bra av fetma. Det är mycket bättre att man håller sig i form.
Att denna trend skapats är, vad jag tror, för att man blir motiverad av andra. Av kompisar, folk från nätet, andra människor på ditt gym, etc.
När du tränat och gjort bra ifrån dig utsöndras endorfiner i kroppen. Kroppens egna drog. Man känner sig glad och nöjd med sig själv. Efter en längre tid, när du fått in bra träningsrutiner och bibehållit dem, blir man beroende av just den endorfin utsöndringen. Därför kommer det tillslut bli jobbigt att inte träna. Från att "Jag har fan varit och tränat idag" till "Jag har fan INTE tränat idag", tycker jag personligen är ett bra steg. Därför denna "hatfulla" träningsmani fortsätter.