transfer buss valthoréns?

Yo-sie

Ny medlem
vi är ett gäng på 12 pers som drar upp till val thoréns den 7 mars för lite brädåkning men den stora frågan om bussar återstår..ska man boka? ska man hoppa på nån vid geneve flygplats? hur mycket kostar det? någon som kan detta?

Har ni redan bokat flyg till geneve? Annars kan jag rekommendera att flyga till grenoble och där hyra bil. VI gjorde så förra året och det var betydligt billigare per person än att ta buss. gick dessutom smidigt att köra, motorväg största delen av vägen.

vi har redan bokat och betalat flyg till geneve så den idén är tyvärr körd! jag vet inte om man borde satsa på att köra minibussar (3500 per buss) eller köra en "vanlig" buss..?

Vad jag minns när vi har kollat på det är att det är ganska dyrt att hyra bil i geneve jämfört med grenoble. Men det är helt klart något som kan vara värt att titta på. Det finns ju en del bussbolag där nere och när vi kollade låg det nog på en 600 spänn per skalle minst för buss enkel resa. Sen går det väl att åka till chambery och sen ta en kort buss upp på slingervägen. Det finns massa länkar på flygplatsernas hemsida normalt.

Sen kan det ju vara ganska skönt att ha en bil på plats i val thorens också. Nu vet jag ju inte var nis ka bo men vi åkte med ucpa och då bor man lite nedanför centrum och det var väldigt skönt att kunna köra och handla...

jo, det är samma pris som jag sett ungefär (1300 för tur-retur) jag får kolla på geneve-flygplats webb. angående hyrbil tror jag det är uteslutet, på 12 personer är det 3 som har körkort .. flera går i gymnasie/högskola och har nog inte råd.

ok, tror att vi gav strax under en tusenlapp per person när vi hyrde bil, soppa inräknat. Då var vi 6 pers som delade på två opel astra. Vi åkte yra i ena och två +packningen i den andra. Jag har iof sett att priserna gått upp lite på hyrbilar men det kan vara värt att kolla för säkerhets skull.

jag läste nu att man måste haft körkort 1 år om man ska få hyra bil, och betala en viss summa om man är under 25 år, vilket vi alla är.

om någon kan hjälpa mig med BUSS geneve-valthorens och tillbaka uppskattas det!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp