Transfer Geneve-Argentiere

• Trådstartare Trådstartare ib
  • Start datum Start datum

ib

Ny medlem
Ska åka ner till Argentiere med UCPA vecka 1. Väljer dock att flyga ner i år för att minska på restiden. Nu till frågan... Enklaste sättet att ta sig från Geneve till Argentiere??? Har försökt kolla buss men hittar för det första ingen till just Argentiere, kanske är jag som är dålig på att leta!? :) För det andra så landar jag inte förrän 19:50 och då verkar de flesta bussarna har gått!? Läste något gammalt inlägg om någon som jobbade extra med transfer från Geneve med egen bil, men det var ju som sagt några år sedan det inlägget skrevs så man vet ju inte hur väl det stämmer nu!?

Någon som vet hur jag enklast tar mig från flygplatsen till Argentiere?

Tacksam för svar!!!!!

/M

Kanske lättare att söka transfer till Chamonix istället och sen ta skidbussen eller taxi eller nått till Argentiere.

Ring ner till UCPA Centret så kan de nog hjälpa dig. Det finns en kille som heter Kjell där nere som har kört ucpa gäster från geneve till Chamonix/Argentiere de senaste åren.

Tack jowin, det ska jag absolut göra!! Jobbar Kjell åt UCPA eller kan de hänvisa mig till honom?

Nej han jobbar inte åt UCPA men samarbetar mycket med dem. Brukar bland annat köra mellan chamonix och argentiere när de ordnar barrundor m.m. De har hans telefonnummer på centret.

googla på chamonix transfer så får du upp de flesta företagen som fixar transfer från geneve, tex www.alpybus.com , ATS osv... ATS är väl det mest seriösa företaget om man vill minimera risken för att kanske få stå på flygplatsen och hänga i nån timme.

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp