Transport till alperna?

Kurret

Ny medlem
Transport till alperna?
Tjena tjena! Vi är ett gäng killar som ska dra ner till Österrike, St Anton, o göra vår första säsong där 06/07. Eftersom alla har mycket packning o skidor osv. så undrar vi vilket sätt som är bäst att ta sig ner på? Bil eller flyg? Det billigaste alternativet är förmodligen bil, men vad gör man av den i 6 månader? :) Tacksam för kloka svar =) // MvH Eirik

Transport till alperna?
Vi funderar oxå på bästa transportsättet. Buss, tåg? Vi anar att våra bilar inte är kvalificerade för alpklättring, eller vad tror ni om nissan micra? Jag tror inte ens det finns snökedjor för så små däck..

Transport till alperna?
Tåg, buss eller bil är nog smidigast om man skall ha med sig all packning som behövs för att säsonga. Men bilen blir nog billigast ändå, men skall ni till anton så se till att fixa parkering, för det är inget som finns i drivor där nere... Dom flesta boenden har ju parkeringsplatser, men inte alla...
Det går nog fint med en micra också, men då får ni ju inte ens med er det man tar som handbage på flyget :-)

//

Transport till alperna?
beror sej på hur stor bil du har och hur många ni är, är man fyra pers i en normal storbil så får man inte med sej så himla mycket men är man två i en xc90 med takbox så kan man packa in en hel del. flyg går ju o hitta rätt billigt men jag vet inte om man kan ta med så mycket på det. jag ska själv till anton i vinter o tänkte nog ta tåg eller buss, alternativt bil om nån har plats kvar till mej o mina grejer eller om jag skaffar en egen
En fördel med bil e ju att man kan åka runt lite snabbare o smidigare till olika skidområden om man känner för det eller ta en tripp till medelhavet eller nån störe stad eller vad man nu tycker e kul.

Transport till alperna?
klart ni ska ta bil. det är billigt praktiskt, och inte omöjligt att hitta parkeringen.
dessutom är det mkt skönt att kunna ta sig från berget för att handla i de lite mindre orterna där maten är billigare.

sen när säsongen är över kan ni ju ta en liten extra tripp och köra igenom europa. ni kommer träffa mkt folk som ni även kan hyra ut bilen till ? (:

ta bil!

Tillbaka
Topp