transport till Val T

equivalence

Ny medlem
transport till Val T
Vi är ett gäng som ska ner till Val Thorens efter nyår. Transporten är det vi minst av allt vill lägga pengar på. Hur tar man sig ner så billigt som möjligt? Finns det något företag som säljer enbart busstolar ner eller är det restplatser hos paketresearrangörer som gäller? Om man ska flyga, är Geneve eller Lyon att rekommendera och ska man därefter ta bussen till Val T eller är det billigare att ta tåget till Moutiers? Vore väldigt tacksam för alla typer av svar!
/johan

transport till Val T
Jag vet i alla fall att man brukar kunna köpa enstaka bussstolar ner till alperna med Lion Alpin. Men det kan vara lite struligt om man är allt för många...Tycker ändå att du bör kolla upp det....

transport till Val T
Tjena
Flyger du är Geneva eller Lyon hugget som stucket.
Men se till så du får ett flyg med tidigare ankomst. Åker du ut en fredag eller lördag finns fler turer än en vardag
Jag har för mej att den senaste går nån gång i 18 tiden från Geneva mot Moutieres för anslutning till V T.
Är ni ett gäng om säg 6 pers kan det bli lika billigt med taxi hela vägen. Taxi skall du i så fall förbeställa till ett fast pris. Hittar du säkrast på nätet via ortens hemsida. Med litettur har någon taxisnubbe en lämning och en tomresa hem.
Jag har åkt några ggr från både G Och L och en taxi för 6 ligger runt 350 till 400 Euro.
Tåg från gva är en masa byten. Från Lyon är det litet enklare. Men från Mouitier måste du i alla fall hitta en bus eler taxi.
Tittar man på transfer och transport i stort är ju Schweiz med sina klockrena transporter med tåg till ledande orter ett bättre alternativ.

Tillbaka
Topp