transportera ner skidor till serre chevalier?

• Trådstartare Trådstartare N_P
  • Start datum Start datum

N_P

Medlem
Tjenare =)
jag ska bege mig ner mot serre chevalier denna säsong=) och det är ju som sagt rätt dyrt att ta med sig utrustningen(skidor m.m.) på planet=/ så det jag undrar är om någon har något tips på något företag eller dylikt som man kan skicka ner grejerna med, istället för att ta dem på planet och på så sätt tjäna lite cash?=)

Hare gött!!
Niklas

Senast ändrad:
kolla i skibumforumet, där ligger en serretråd uppe. flera som ska bila ner, du kan ju fråga om någon har plats i takboxen?

Men är det verkligen utgiften för skidtransport du ska spara in på om du ska göra säsong? Vad rör det sig om, 250-750 kronor enkel väg?

Har du skidbag så kan du dessutom trycka ner jacka och byxa också för att spara lite plats i resväskan/resväskorna.

Vilket flygbolag flyger du ner med? Jag flyger SAS och hade iofs rätt fett me eurobonus så slapp pröjsa för extrabagaget, dvs boardbagen med bräda o boots o lite annat, men det skulle annars kostat mig 700 spänn tor, så det är ju inte så stora kostnader. Flyger du däremot med Ryan Air kan jag tänka mig det kostar minst det dubbla :D

Att checka in ett skidbagage där du klämmer ner alla små tunga saker är ju ett måste för att få med dig all säsongspackning ner... Oftast kan du nämligen i praktiken checka in hur tungt skidbagage som helst utan att personalen klagar.

Billigare att checka in skidbagage, brukar ju va 25€ enkel väg, än att betala massa övervikt...

Senast ändrad:
Helt klart som FF säger, att checka in (ett välfyllt) skidbagage har sparat mig tusenlappar genom åren i övervikt. Har typ aldrig varit med om att de har vägt det*. Låt den orubbliga skid/boardbagen ligga på vagnen medan du checkar in en lätt liten väska, peka mot utrustningen och säg "och så lite skidor" med ett leende på läpparna. Sedan rullar du bara smidigt vidare till over-size incheckningen.. Voilà!

*utom en gång för länge sedan, då en sur tant ville att jag skulle hiva upp den (särskilt orubbliga bagen) på vågen vid första incheckningen. Jag löste det genom att bara "luta" den lite fint på våg-bandet. Den var ändå så förbannat otymplig att det hade varit omöjligt att få en klar uppfattning om dess fulla vikt. Hon nöjde sig med detta, jag betalade för skidutrustning och på oversize brydde de sig inte ett skit (har de ens en våg där?).

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp