Trasha skidorna när man railar?

Jolley_Roger

Ny medlem
Har köpt ett par nya skidor nu ( Movement Joystick ) men asså när man railar, blir stålkantarna helt slut då eller nu blir de?
Har ju aldrig railat va jag vet så de skulle va kul och veta så slipper man den överraskningen på isfläcken nere vid liften :P!

Dom blir utslitna.. självklart. Om du inte vill hugga allt för mycket innan du railar borde du gå loss med den slip eller dra skidan mot railet innan du kör. det är ju under bindningen de blir slöare än nån annanstans på skidan.

ja dom blir kass, men det får ma ta om man tycker det är kul att köra rails.

men jag hade inte kört rails med för vassa kanter, thats dangerous shit. hugg är inte roligt att få.

gå lös med en vanlig fil lite under bindningen så kanterna inte är ubervassa

peace

Jag provade att raila lite i åre förra säsongen, och det tog inget alls på stålkanterna.

Men skulle tippa på att detta skiljer sig otroligt mycket från skida till skida...
och sen är det ju vad man railar på ...

Men visst .. stryk tar det för skidorna är ju inte gjorda att åka på det hållet...

Haha!
Aa kan förstå att man inte vill ha dom där huggen, men aa jag har ju inte köpt skidorn för att åka i isiga backar med så de blir nog till att fila...

Tack för svaret...!

Slipa inte skiten ur dem bara, fila litegrann och sen prova i vinter, om det inte gick som du ville så ta lite mer.

Edit, skidorna blir kass av railandet oxå som ekdahl sa, så dom kommer garanterat bli slöare och slöare.

Ta lite, sen kommer dom fixa sig själv garanterat om du railar mycket. Runda av dem bara med en tunn fil. Ingen rasp om jag säger så.. :P

Tillbaka
Topp