Tre Dalarna / Val Thorens

SteniS87

Ny medlem
Tjenamors!

Ska åka ner till Val Thorens för en veckas skidåkning v.12. Tycker ni det är lönt att köpa liftkortet som täcker hela "Tre Dalarna"-området eller räcker det med det som "bara" gäller i Val Thorens-dalen? Känns som 600 kms åkning blir svårt att klämma in på 7 dagar, men där kanske är mycket man missar om man bara håller sig runt Val Thorens? (Är en fattig student så sparar gärna en slant om jag kan liksom :) )

MVH
Daniel

Senast ändrad:
körde hela min 1:A säsong med "belleville" kortet dvs valto och menuires men har varit där på vecko semestrar och har haft hela kortet då. tycker dock att det har varit sjukt kul att bara se nytt nytt nytt de veckorna men samtidigt så klarar man sig med det "lilla" kortet

Man kan utan problem klara sig en vecka på bara VT-kortet, det finns mycket att göra där men sen beror det på hur hurtig man är på morgonen. om ni är ute hela dagarna är det ju värt att testa på alla tre, tänk på att dra en runda till courchevel tar en dag ungefär om man har boende i VT. Men att slösa tid på Les menuires skulle jag inte göra, för långt ner i dalen så snön blir dålig där snabbt som fan + att du får dribbla 5 åringar med tillhörande fransk pappa hela dagarna

inget snack om saken köp liftkort för alla tre dalarna jag lovar att du kommer ångra dig om du inte gör de!

Tillbaka
Topp