TREK kvailtet?

MaxMalte

Ny medlem
TREK kvailtet?
hej!
jag har för tillfället en helt vanlig Cyclepro sotny point, som jag är väldigt nöjd med men vill ha lite mer att leka med... då har jag kollat in en Trek 8000, och jag undrar nu hur bnra kvaliten på Trek cyklar är? jag har hört att dom e lite tveksamma, och att jag borde sattsa pengarna på en Kona eller scott. vad tror ni?
en till fråga..en annan cykel jag har kollat in är en beg med trek ram o lite annat smått o gott som den förra ägaren har samlat ihop. det finns dock en bula i ramen. hur mycket gör detta? bulan är inte så stor att lacken har spruckit, men hur mycket försvagar det ramen? borde man kolla om den har tävlingscyklats o sånt, och hur mycket gör det då? jag är tacksam för lite allmäna tips..gärna också tips på modeller under 10000 lappen som ni tycker är bra..

tack på förhand!

TREK kvailtet?
trek är en av USA´s största märken med grejer som kostar runt 100000 ner till typ 5000. de gör lika bra grejer som "alla andra".

har själv kört trek i 8 år... funkar klanderfritt.

om bulan i ramen är av vikt bör ha att göra med precis hur den är placerad, tänk efter så at det inte är alltför stora påfrestningar just över den punkten ...

jag tror att trek gör bättre grejer än scott. de har inte cycklar i de riktigt höga prislägena etc, dessutom är de bra mkt mindre...
hare
wg

TREK kvailtet?
Jag har kört TREK i en vecka sen gav jag upp!
Jag har en Scott Octane DH och en hårdsvansad Azonic.
och azonic är absolut det skönaste jag har cyklat på i den pris klassen den gick på 8000 för ramen åsså har jag en dubbelkronad judy gaffel på den å XT/LX komponenter.

Du vela lägga ut max 10000:- så då kan jag rekommendera att för söka få tag i en Azonic med bra grejjer på.
Scott octane är ju inget att rekkomendera om du inte vill lägga ut mer än 10000:- men dom är också underbara att cykla på med försök att hitta en azonic.
Men en Cyclepro Xelos har jag oxo haft innan Azonicen dom ligger mej oxo varmt om hjärtat å dom e ju lite billagre dom går på 14000:- ny men köper du en begagnad så får du dom för runt 5000-10000 det bror på skicket.

fasst det bror ju helöt och hållet på hur du vill cykla om du vill tex ha en cykel som du kan hoppa med och samtidigt åka till stan å kolla utan att bli av med den så kan jag nog säga att TREK är cykeln för dej!

Men du kanske är mer intresserad av att cykla extremare och inte så mycket på stan då är det Xelos eller Azonic.
Xelos finns på ditt närmaste intersport nya.
men dom flesta som jobbar på intersport har ju en bra cykel så snakka med dom om dom har nån cykel privat att sälja.
det brukar alltid finnas.

den cykeln med buckla i ramen skulle jag glömma direkt det kommer löna sej att skita i att köpa trasiga hojjar

skicka ett mail om du vill veta mer info eller fråga om nått annat

TREK kvailtet?
Jag köpte en Trek Bruiser Two förra året en riktigt skön cykel..
Den har hållt utmärkt och jag tycker att Trek gör väldigt snygga cyklar. Jag tror att Trek har samma kvalla som alla andra modeller.

mvh. Peter

TREK kvailtet?
Jag har hört att Kona kvalitet inte är på topp alltid...

Någon som vet om det ligger någon sanning i detta?

Jeffa

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp