trick?

carro80

Ny medlem
trick?
hej!

vill lära mig hoppa på "riktigt" men har ingen aning om var jag ska börja. De gånger jag försökt och gett mig på lite större hopp har jag slagit mig sönder o samman, knäckt näsan o lite sånt!
ok, det jag kan är att rent o slätt att hoppa, inga tricks, ingenting, möjligtvis nåt grab! så har ni nå bra tips som får mig att komma loss lite så svara gärna!

trick?
bygg ett puderhopp om du skakar...annars är tipset att ta ordentligt med fart, mycket lättare att få stabilitet o kontroll om man flyger på lite mer. Dessutom är det mer behagligt att landa i landningen än i flatten.....

Generellt är väl att åka med bättre åkare än sig själv det bästa man kan göra, då händer det nåt.

trick?
Jo, det här gick ju bra... Det stora, svarta cyberhålet slukade visst mitt inlägg... Gör väl ett nytt försök, dårå.

En annan fördel med att våga ta fart är att om du kvaddar så gör det mindre ont, eftersom mer fart framåt innebär mindre platt fall! Sen är ju fluffigt puder sällan fel. Mmmm... Problemet är bara att det är så mysisch, så man kanske lägger sig i landningarna bara därför... ;-)

Vad gäller tricktips så föreslår jag att du börjar med att sätta olika grabs säkert & när du sen känner dig säker på dem, så är nästa steg att tweaka ordentligt! Hoppen behöver inte vara världsmästar-avancerade för att vara snygga. En stilren, ordentligt uttweakad BS air är bra mycket mer imponerande än en panik-huckad backflip, för att ta ett exempel! Se därför till att dina grabs sitter med en REJÄL tweak, innan du (eventuellt) börjar ge dig på spin- & fliptrix!

Lycka till!

Ride on!

trick?
Jag vet hur det känns, men det är nog bara att bita ihop igen om
man trillar, har gjort några dunderkrashar. När jag är som fegast
brukar jag sikta in mig på ett hopp och känna efter hur mycket fart
man vågar ta och lära känna landningen. Efter ett tag sitter allt och
då kan man börja chansa på nya saker.

Att ha mycket fart är jätteviktigt innan man fått in snitsen på
snurrarna, det tar lång tid att snurra i början. Men det är nog det
jag är mest feg för, man tror man slår sig mer ju mer fart man har.
Och så är det nog :) men man måste våga lite.

Men det bästa av allt är att åka med folk som är bättre än en själv,
jag vill hela tiden va bäst så då satsar jag mer.

Lycka till

trick?
om du vill lära dig grunderna köp TWINTIP SKIING TRICKS AND TIPS. Men den är bara i nödfall om man är väldigt dålig och inte kan göra en 360 t ex

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp