Tricktermer åter igen

• Trådstartare Trådstartare Micke_Micke
  • Start datum Start datum
M

Micke_Micke

Guest
Tricktermer åter igen
HEj! jag skulle vilja ha lite förklaringar på olika hopp hur dom ser ut ! Hur ser en Lui Kang ut? en Japan?

vad kallas tricket där man har ett ben sträckt och det andra benet drar man upp och sen grabbar man det uppböjda benets skida bakom det sträcka benet !!?

sen alla dom här volterna ! jag blir galen på alla olika ! hur ser dom ut ?! misty, rodeo, alley loop, flatspin !!!???

Mvh
Micke

Tricktermer åter igen
Lou Kang
Graba höger skida under bindningen med höger hand och sparka ut med vänster foten. eller tvärtom

Japan Air
Graba höger skida med vänster hand under bindningen

men inte riktigt säker om de e rätt men så har jag fattat det

Tricktermer åter igen
Tjena! hoppas att jag kan reda ut det.
man kan graba med båda händerna, jag grabar med vänster hand men eftersom de flesta grabar med höger skriver jag det som en högerhänt.

Lou Kang: böj upp benen mot bröstet. Tag tag med höger hand, under höger skida, och sparka ut vänster fot.

Japan: Ta tag med höger hand bakom höger ben och graba bakom vänster fot. Sparka ut högerbenet, gärna lite stylish åt sidan.

volterna då...

Misty flip: Framåtvolt med skruv.
misty 540: front med 180, misty 720: front med 360 osv

Rodeo flip: Sidovolt, eller Lincoln Loop med skruv.
rodeo 540: sidovolt med 180, rodeo 720: sidovolt med 360 osv

Alley loop har du nog missuppfattat, det heter alley oop när man snurrar uppåt i pipen.

Flatspin: Som en sidovolt eller Lincoln loop, men man ska försöka att aldrig bli upp o ner. Man ska liksom ligga ner, och snurra med fötterna runt huvudet. Kan göras både med 540, 720, 900 m.m.

Hoppas att jag har rett ut problemen för dig, lycka till!

//jacob

Tricktermer åter igen
jodå du har fattat de rätt. har själv lite svårt o hålla koll på alla volter.
men japan air kan man göra på två olika sätt. dels kan man grabba vänsterskidan "bakom" ryggen, dvs, man grabbar med högerhanden bakom båda benen. o man kan grabba med högerhanden framför båda benen.

Tricktermer åter igen
Nä du Pzycho! Nu har du nog missuppfattat det hela lite! En japan är grabad BAKOM benet, men om man grabar framför samma ben heter tricket Critical. Det gör sig riktigt stiligt med lincoln loopen.
Gör man sen en critical och lägger upp den grabade skidan på höger lår, och tweakar upp hela paketet på ryggen, får man en spektakulär grab kallad Huntony, ursprungligen uppfunnen av New Canadian Airforce med JF Cusson i spetsen.

Så e det!//jacob

Tricktermer åter igen
glöm nu inte bort att flera trick kanske har samma namn... =) har inte följt diskussionen men vill bara påpeka det.

/Dunder - han som inte kan några namn...

Tricktermer åter igen
tack för tillrättaläggelsen. jag hade bara för mig att de var samma namn, men nu vet jag bättre. ska genast ut o sätta criticals istället för japanare...

Tricktermer åter igen
jag vet inte så där väsrst bra.. men heter inte det tricket som man gör som en stale, fast grabar på skidspetsen japan air??
alltså grabar med höger hand på vänster skidas skidspets och sträcker ut höger ben rakt ut åt sidan??
eller är det något annat trick?? och är det någon skillnad på japan air och japan??

Tricktermer åter igen
Ja eller när man tar vänster arm över höger axel, höger arm över vänster axel, böjjer upp benen som i en backscratch och tar tag i bakdelen på skidorna, gärna med stavarna rätt upp och håller grabben ända tills man drar i skidspetsarna i marken.
Du får då en så kallad "Suicidal maniac dubble grab", om du gör den in i ett träd får du "Suicidal taliban WTC dubble grab"

Lägg sedan gärna på en frontflipp, flatspin eller lincon på den, du blir garanterat mest daddad med på pubben på kvällen av tjejjerna.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp