TRICKUTMANING åt Sakarias Majander!

jeppenator

Aktiv medlem
Efter 4 sommrar på Snowcamp i Orsa tillsammans med "Studsmattekungen" Sakarias Majander så har många gånger imponerats av hans talang när det kommer till studsmatteshredd.

Men när jag idag hörde talas om ett nytt trick som heter H&E, blev jag plötsligt fundersam, skulle Sacke kunna sätta det om han ville?

Sacke är ju trots allt inte ungdom längre. Han har ju några år på nacken och med en fotskada i början av sommaren känns det som att han närmar sig slutet på en fram till nu sagolik studsmattekarriär... eller?

Som för att motbevisa mina tvivel kring detta utmanar jag därför med denna forumtråd Sakarias att under sommaren lära sig detta nya trick som jag vet att han aldrig tidigare gjort och med det en gång för alla övertyga oss om att han är den riktiga "STUDSMATTEKUNGEN".

Tricket heter H&E.
Tricket kan enkelt förklaras som en misty 810 till backflip 90. Det är som en vanlig dubbel misty men en extra skruv på första volten.

- För att sakarias ska vinna denna utmaning måste en video på tricket postas i denna forumtråd innan sista campet på snowcamp är över. Datumet är 17 Augusti.

- Tricket får inte landas på någon form av skyddsmatta eller nedslagsmadrass utan ska stompas på hoppduken.

Så Sacke, upp till bevis!
/Jeppenator

Jag skulle säga misty 810 to (typ) lincoln 90 på originalvideon.
Men skrev backflip 90 på klippet som jeppenator såg först, så han kanske bara tog min "förklaring". För efter en misty 810 går det ju typ inte att göra en backflip 90 direkt. Det blir ju lite skevt, så typ lincoln 90 tycker jag låter bra iaf.

Hur som helst tror jag han klarar utmaningen. Tror t.o.m han har satt nåt liknande i nån av hans videos, så borde väl inte vara nå problem för honom

Jag har tyvärr tagit bort när jag satte det första gången för 2 somrar sen, men jag har när jag landar "h&e flip" på 2 av mina videor här på min användare, "hankes summer Edit" eller "smooth summer Edit". Ta och kika, När jag landade det första gången såg jag det som en misty 810 till side!

Spangel sa:
i750g5.jpg

I heal him.

Senast ändrad:
Känner ju att datumet är passerat och inget bevis har levererats.. så med det är väl detta det sista beviset på att Sakarias Majander oficiellt har gått i pension som studsmatteshredder och dem gamla goda "BANGER EDIT" dagarna är över.... :(

Tillbaka
Topp