Trött på street i filmer

• Trådstartare Trådstartare macke13
  • Start datum Start datum
M

macke13

Guest
Trött på street i filmer
Blir så jävla less,fick med filmen Super Eleven vid ett köp för ett tag sen,då så utgör säkert halva filmen streetsekvenser(asså köra på rails å ledgar på gatan). Grejen e att hur många filmer som helst(både snowboard och skidor)har hur mycke street som helst.
Det kanske är lite småkul i början men de blir så jävla tråkigt efter ett tag att gång på gång se en snubbe gör 270 upp på ett räcke för hela tiden.
Ja tycker det helt enkelt inte håller

Trött på street i filmer
fucker! det du kallar "street" är den stora skiljegrenen för "jibb" jämfört med de sporter vi jämförs med! Sjukt mycket mer inspirerat och fantasifullt att jibba på diverse arkitekturer som alla skiljer sig från varandra, än att göra en snurr som alla andra gör i hopp som ser likadana ut.

Trött på street i filmer
Håller med till viss del, 2-3 kinkade räcken med en en 270 on 270 av är man grymt less på. Men det är ändå i "streeten" allt coolt görs... Typ en massa kinks,måste hoppa mellan railsen och annat sånt grymt. Man kan säga att när dom riktigt balla grejerna görs är det på vanliga grejer,stenar,statyer och annat sånt som vanliga människor inte lägger märke till,som bara en jibber och andra extremsportare ser "charmen" i. Så istället för att bara gå runt,så använder jibbern den till nåt roligt,nåt grymt !!!

Satans va långt de blev,var egentlige inte meningen från början :)

Trött på street i filmer
Jag tycker om street men det borde ändå vara 1/4 av det tycker jag.

2/4 puder/big mountain
1/4 Park
1/4 street

Så ser mina favoritfilmer ut i alla fall.

Trött på street i filmer
Street är inte så kul att se på nej. Vem håller på med sånt egentligen?

I alla fall har jag ett enkelt svar på varför street är ett så populärt inslag i alla filmer: pengar!

Vad tror det kostar att rigga en kamera på bakgården till studion jmf med att ta upp Jeremy Jones eller J. Nobis i helikopter i Tordillobergen?

Heli
Guide
Ligga inblåst i snö och regn i tre veckor och vänta på rätt förhållanden. Dvs puder, lavinstabilt och sol?

Trött på street i filmer
Timmm sa:
fucker! det du kallar "street" är den stora skiljegrenen för "jibb" jämfört med de sporter vi jämförs med! Sjukt mycket mer inspirerat och fantasifullt att jibba på diverse arkitekturer som alla skiljer sig från varandra, än att göra en snurr som alla andra gör i hopp som ser likadana ut.
Jag håller med dig om att det är fantasifullt och inspererat med "streetåkning/jibb whatever etc. men jag förstår inte hur du kan tycka att "streetrailsen" skiljer sig från åkare till åkare mer än en snurr i ett hopp gör. Ta gärna upp vilken skidfilm som helst, välj 2 åkare titta på en straight "streetrail" och en 7a tail och titta vilka som ser mest likadana ut ;p garanterat "streetrailsen" imo ;p

Trött på street i filmer
antagligen är det roligare att se nån dra en fet handrail än om dom hoppar.
det blir för enformigt med bara hopp i en film tycker jag iaf !

Trött på street i filmer
filmer som innehåller street delar är ju mkt mer värda än de som inte gör det! det är grymt mkt tråkigare att kolla big mountain t.ex. än street

Trött på street i filmer
Tycker du ska ta och se Familia filmer! Dom bör passa. 99% street :>
Bigmountain vill man åka, inte se. Dom få gånger man vill se bigmountain är när det är någon helt galen ränna lr liknande dom kör. The Massive hade iofs mkt puderåkning och var riktigt fet film, den kanske du bör se ?

Trött på street i filmer
Hogizz sa:
Tycker du ska ta och se Familia filmer! Dom bör passa. 99% street :>
Bigmountain vill man åka, inte se. Dom få gånger man vill se bigmountain är när det är någon helt galen ränna lr liknande dom kör. The Massive hade iofs mkt puderåkning och var riktigt fet film, den kanske du bör se ?
håller med, big mountain är kul att titta på i 10 sekunder sen blire trist...det är ofta helt sjuka lines men det är trots det är det otroligt tråkigt att titta på

Trött på street i filmer
Under skidor, brädor, monoskis, och you name it ska det vara snö eller luft! FAN vad jag hatar när det står ett trappräcke mitt i pisten och det dessutom inte finns nån trappa! Det ser ju för löjligt ut! När är det T ex. bra att kunna åka på ett stålräcke! Och hur många trix går det att utföra!
Fattar dessutom inte heller varför man hellre ska snurra 30varv i olika löjliga gradtal och landa på sniskan, än att snurra ett varv och göra det med stil!

// Mer snö åt folket!

Trött på street i filmer
park är ju ungefär det absolut tråkigaste, mest okreativa någonsin. det är ju typ en övningsbana. bra. lär dig tricket och sen sticker du ut i BC'n och langar det. men filma i parken? typ det tråkigaste som finns
sen finns det ju självklart små undantag, typ "sunday in the park" serien på youtube där dom bara far omkring och leker är rätt kul att titta på. men någon som nöter ett stort hopp gång på gång? nej.

bigmountain, javisst. dyrt men jävligt roligt att se på. typ TGRs nyaste rulle är ju rätt intressant, enbart backcountry/bigmountain

street är nog en av dom sakerna som är mest kreativt. javisst, skidåkare gör ju ingenting på rails. dom hoppar på, och snurrar av. det är ungefär det som går att göra. ingenting i jämförelse med snowboard.
(inte antiskidåkning på något sätt. det är ju dock ett faktum...)

sen kan vi väl ta och säga att nu förtiden så snurrar ju folk "30varv i olika löjliga gradtal" med stil..

Trött på street i filmer
ja men klart street är coolast, jag bara väntar på när det blir små minihjul under skidorna så man inte ens behöver ha snö,

vänta nu?

inlines...

Trött på street i filmer
Håller med dig, BIG MOUNTAIN IS GOOD SHIT! :-) Och streetsekvenser är så tråkiga.

macke13 sa:
Blir så jävla less,fick med filmen Super Eleven vid ett köp för ett tag sen,då så utgör säkert halva filmen streetsekvenser(asså köra på rails å ledgar på gatan). Grejen e att hur många filmer som helst(både snowboard och skidor)har hur mycke street som helst.
Det kanske är lite småkul i början men de blir så jävla tråkigt efter ett tag att gång på gång se en snubbe gör 270 upp på ett räcke för hela tiden.
Ja tycker det helt enkelt inte håller

Tillbaka
Topp