Tröttnat på allt och tappat suget

Amnegard

Medlem
Jag stängde precis av tvn efter att ha tittat på level 1s nya film - Eye Trip.

Det var sjätte gången jag såg den, nu inser jag att jag aldrig kommer komma upp i den nivån som åkarna i filmen. Jag var jättetaggad innan säsongen, jag beställde hem 5 level 1 tall tees och var direkt en av dom första som köpte Jiberishs nya hoods när dom kom ut. Jag drog också till alpingaraget och köpte ett oakley ställ plus ett par armada Ar7 och ett par Full tilt Tom Wallisch pro model. Jag har köpt 3 par Oakley crowbar med diverse linser så att jag har goggles i alla väder. Sen stod jag där på invigningsdagen i Tandådalen, 20k fattigare men skitglad. Jag hade alla trick som Mike Hornbeck kör i huvudet och hade lagt upp en strategi för vilka trick jag skulle köra på vilken spot. När jag kört hela dagen kunde jag INGET av de tricken som Mike kört i någon film eller edit. Inte ens en sw 180..

Nu sitter jag här och är sjukt nere, jag kommer aldrig få spons och inte heller få några brudar på after skin. Jag känner mig helt punkterad, nu har säsongen börjat och jag känner att alla pengar och tid är bortkastat. Vad kan jag göra för att ta tricken?
Eller kanske viktigast, få tillbaka glädjen..? För nu känns allt så hopplöst.

Tack Level 1, ni har förstört mitt liv.

Mvh En deppig Markus

hehe, jag känner förvisso ett lätt vind-drag av ironi i det hela, men om vi utgar fran att du hade varit eller är seriös:

- jobba mer. och känner du inte för det ibland (eller alltid) koncentrera dig pa att posa.
- brudarna pa afterskin skiter nog i vilka trick du sätter - de bryr sig nog bara om vilken image du har (eller hur fulla de är) och du har ju redan uppnatt topp-placering pa image. eventuellt far du skaffa en fet pimpad bil!
- motivationen gar ju upp och ner eller hur? det är ju inge fel med det... ibland far man vila tillbaka motivationen och ibland maste man ut och köra en perfekt dag och känna hur kul det är för att fa tillbaka....

Variera din åkning mellan offpist och park, för parkåkning kanske är roligast att se och ser coolast ut i backen men du kanske tycker OP är grymt mycket roligare, även om du älskade att åka park förra året.

Du är för gammal fattar du väl, börja med golf istället!

Nej, men seriöst, du har väl inte glömt att sätta på klistermärken på utrustningen va? De är viktiga för åkningen, sätt på några så ser du att tricken kommer.

Klart du kan vara "sponsrad". Jag brukar vara sponsrad när jag är ute å raggar brudar. I lördags körde jag däremot på att jag inte fått tag i några till den här säsongen, måste ju ha en bra ursäkt till varför man är i Linköping i januari. Så länge man håller sig borta från Whistler(där alla faktiskt är sponsrade) å typ Andermatt(där alla vet vem du är) så är det bara att säga man är sponsrad. Jag lovar det kommer att kännas bättre när du är "sponsrad".

Får du ändå inga brudar så testa säga att du varit med i Paradise Hotel, får du då ändå inte ligga så är det bara att flytta hem till pojkrummet å aldrig gå ut igen.

Har du sett till att hustla ordentligt? Det är en av de viktigare stegen på vägen till att bli pro. Måste vara G nog Dag!

markusamnegard sa:
Jag stängde precis av tvn efter att ha tittat på level 1s nya film - Eye Trip.

Det var sjätte gången jag såg den, nu inser jag att jag aldrig kommer komma upp i den nivån som åkarna i filmen. Jag var jättetaggad innan säsongen, jag beställde hem 5 level 1 tall tees och var direkt en av dom första som köpte Jiberishs nya hoods när dom kom ut. Jag drog också till alpingaraget och köpte ett oakley ställ plus ett par armada Ar7 och ett par Full tilt Tom Wallisch pro model. Jag har köpt 3 par Oakley crowbar med diverse linser så att jag har goggles i alla väder. Sen stod jag där på invigningsdagen i Tandådalen, 20k fattigare men skitglad. Jag hade alla trick som Mike Hornbeck kör i huvudet och hade lagt upp en strategi för vilka trick jag skulle köra på vilken spot. När jag kört hela dagen kunde jag INGET av de tricken som Mike kört i någon film eller edit. Inte ens en sw 180..

Nu sitter jag här och är sjukt nere, jag kommer aldrig få spons och inte heller få några brudar på after skin. Jag känner mig helt punkterad, nu har säsongen börjat och jag känner att alla pengar och tid är bortkastat. Vad kan jag göra för att ta tricken?
Eller kanske viktigast, få tillbaka glädjen..? För nu känns allt så hopplöst.

Tack Level 1, ni har förstört mitt liv.

Mvh En deppig Markus
Låter tragiskt att vara så fattig i trickerfarenheter fastän att du är välbärgad med grymma kläder och googles. Sen att du kollat in trickfilmer och lärt dig dem utantill och ändå inte lyckats klara av de trick som Mike Hornbeck gör känner jag otroligt mycket medlidande för. :( Tror faktiskt att du inte kommer att klara av den nivån på trick som Mike gör, speciellt om du ställer så höga krav på dig själv på en gång. :o

På din fråga vad du kan göra för att klara av tricken så rekommenderar jag dig att sänka din egen tricktröskel. Om du satsar på lättare trick och tränar på dem först och sedan avancerar strategiskt så kommer du stegvis bli mer och mer avancerad åkare. För att bli upptäckt av sponsorer i ett tidigt skede gäller det att vara med i så många jibbtävlingar som möjligt och glädjefyllt leka in tricken samtidigt som du inspireras av andra åkare som är i liknande situation som dig. Finns flera amatörtävlingar i Sverige som erbjuds nu redan i Januari och februari som du säkert har råd med, vissa är t.o.m gratis. :cool: Kolla freeridekalendern för mer info.

Just det om du vill bli poppis bland brudar så funkar det även att du erbjuder dig som deras egna personliga trickguide i parken. Självklart ska det vara några som är kassare än dig så att du hela tiden känner dig lite bättre än dem ;). Detta gör att du framställs som en person som visar stort intresse för deras utveckling och då uppfattas du som enormt charmig och grym när du lär dem något så svårt, samtidigt som du själv utvecklas med en egen beundrarskara. :) Sen kan du tillsammans med dem gå på Afterskin och ha en rolig stund.

Lycka till att hitta tillbaka till hoppet! :)

Senast ändrad:
maertin sa:
Lösning: Kom ihåg att skära längs med, inte rakt över ..
När han samlar frimärken? Jag skulle föreslå att inte skära alls faktiskt. Å är det ett ovanligt märke så är det väldigt dumt att skära i det oavsett om det är längs med eller rakt över...

tja broskis fick precis uppleva min första freeriderape.. dock var den rätt clean och rolig! ni får tacka 'wazza' så som han heter här på fr!

peace!

markusamnegard sa:
tja broskis fick precis uppleva min första freeriderape.. dock var den rätt clean och rolig! ni får tacka 'wazza' så som han heter här på fr!

peace!
Tack wazza!

Ere så kanske att du markusamnegard redan kan göra tricken som Mike Hornbeck gör där ute så att du anser att du inte behöver våra tips? :|

markusamnegard sa:

peace!
Brukar låta så.. Nu när du inte fick responsen du ville åkte du plötsligt på en "Freeriderape".
Du lurar ingen!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp