Trouble Maker eller 1080 Foil?!

Som frågan lyder, vilka skidor är bäst, Dynastar Trouble Maker elller Salomon 1080 Foil.
Kommer åka både park och pist.
Tack på förhand.

Senast ändrad:
Det är ganska stor skillnad på dessa skidor. Foil är mkt bredare och troublemakern mjukare. Skulle föredra 1080 foil faktiskt

jag skulle valt TM eftersom att jag gillar dynastar.. tidigare modeller av 1080 har jag upplevt som styva, jag gillar lite mjukare..

JSegerstrom sa:
okej. men för mig då? jag åker både park och pist. medelåkare.
det är ju helt personligt, gillar du styva breda skidor så ska du välja salomon 1080
men gillar du lite smalare mjukare skidor och gillar du å raila mkt (dom har förstärkta stålkanter så railandet ska funka bättre) så tycker jag du ska köra på dynastar

1080 är inte styv förra årets 1080 foil var inte styv, var på väg att köpa den å då sa dom just att det är en mjuk skida med ett lite bredare midjemått än de flesta andra renodlade parksidornaden, 1080 Foil är av det jag hört sett och läst en all mountain skida som inte gör bort sig någonstans, det enda som är ett litet minus enligt Åka Skidors skidtest skulle vara isgreppet(vilket ju till viss del har att göra med att den är muk och kommer till sin rätt bäst i mjuuksnö). Jag skulle satsa på 1080 då mina kunskaper om trouble maker är lite sämre :) Men skidan är mjuk och flyter säkert fint i mjuksnö :)

lycka till med skidköpet! :D

underlättar om du skriver lite mer om din åkstil och tex hur mkt du väger? vad har du åkt på tidigare? har du tyckt om dom osv.. du fattar..

okej.
är 184 cm lång. väger runt 80. har åkt bräda dom senaste åren, innan dess skidor. åkte skidor tre dagar nu på sportlovet och då gick det bra. åkningen är OK. kommer åka lite park och pist. vill ha en skida som är runt 175 lång och som är lättåkt och som man kan "utvecklas" med.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp