Trysil eller Hemsedal?

• Trådstartare Trådstartare Clariella
  • Start datum Start datum
C

Clariella

Guest
Trysil eller Hemsedal?
Jag och en kompis har tänkt åka till norge nu i vinter, antingen till Trysil eller Hemsedal, så vad skulle ni allvetande experter rekommendera? Tycker att trysil ser bättre ut på pistkartan, men hur är det med offpist, osv?

Trysil eller Hemsedal?
Hemsedal är bättre på alla punkter. Bättre offpist, bättre park, bättre backar, bättre snöförhållanden, högre fallhöjd mm. Listan kan göras väldigt lång.
Prisnivån kan dock vara lite högre i Hemsedal men å andra sidan är det inte lika mycket barnfamiljer i vägen.
Det är ju också som bekant längre till Hemsedal än till Trysil men detta jämnar ut sig.
Jag skulle satsa på Hemsedal.

Trysil eller Hemsedal?
Är nog inget direkt val mellan de orterna. Hemsedal är så fantastiskt överlägset när det gäller precis "ALLT" Relativt nytt super disco med plats för 1000 personer, Bästa pistningen i Norden och så ett jädra drag runt om allt detta.

De är ju dock dyrt men de är ju norska Trysil också !!

MVH -Robban-

Trysil eller Hemsedal?
Jag har endast varit i Trysil, men jag måste säga att det är otroligt bra.... gå in på www.trysil.com Där kan du också spana in jibb parken... den e GRYM! ha det

Trysil eller Hemsedal?
Intet nytt under stolen, men precis som skrivits ovan beror det på vad du ska göra.
Hemsedal - riktigt partyliv, på helgerna dock!
Trysil - mer familjeliv.
Hemsedal - bra och mycket offpist.
Trysil - visst finns det, men inte huvudmålet.
Hemsedal - ok park
Trysil - riktigt bra park!
Hemsedal - ok pister
Trysil -Högeggas svarta utbud är riktigt trevliga
Hemsedal - färre turister, mer skidåkare/festnissar
Trysil - mer turister med betoning på familjer och danskar.

Egen personlig kommentar;
Trysil och Hemsedal verkar vara de ställen som de flesta åker till, men inte att förglömma Hafjell. Mycket bra ställe (dock inget partyliv) och i liftkortet ingår äve Kvittfjells superpister.

Gubbf-n!

Trysil eller Hemsedal?
Trysil tycker jag mer är ett mys fjäll.. Ingen riktig bergskänsla och ytterst begränsad off-pist åkning.. Hemsedal är mer actionfyllt.. Det hela är som att jämföra Lindvallen med Åre...

"All guts no brain"

Trysil eller Hemsedal?
Jaha, du har fått många svar. Har stuga i Trysil och har därför varit där mest. Ställenen är svåra att jämföra. Hemsedal är mer för ungdomen och Trysil för dem som vill ha bra skidåkning i pisten. Mer snobberi i Hemsedal (östermalmsaktigt). Trysil mer avslappat.
Offpist bäst i Hemsedal
I pisten Trysil bäst
Fest, Hemesedal bäst.
Liftköer; mindre i Trysil
FANTASTISKA svarta backar i Högegga i Trysil samt lite folk där.

Svårt val men lycka till.
J.

Trysil eller Hemsedal?
Aldrig varit i Hemsedal, men var i Trysil över nyår, och måste säga att Högegga-området är riktigt fint och att de har ett par riktigt sköna långa röda backar för slö åkning.

Trysil eller Hemsedal?
Trysil är helt platt, åk till Hemsedal :) Yngre partyinriktade besökare.. Bra off pist och toppturer i hdal.. Har inte upplevt sådana i trysil..

Tillbaka
Topp