Trysil eller Lindvallen på sommaren?

togge_86

Medlem
Nästa sommar tänkte jag och familjen (två vuxna och två barn på 11 och 8 år) åka till en fjällanläggning på sommaren. Huvudfokus är cykling, men övriga sommaraktiviteter är också intresanta (bad, höghöjdsbana, vandring, forspaddling m.m.) och vi står i valet eller kvalet mellan att åka till Lindvallen eller Trysil. Vad rekommenderar ni? På vintern är svaret såklart givet, men hur är det på sommaren?

Varför står valet just mellan dessa skidanläggningar (har ni blivit ”lurade” att köpa 12 mån abonnemang på Skistar?)

Lofsdalen har kanonfin cykling och Norefjells skidåkning är vassare än Trysil

Med de önskemål om olika alternativa aktiviteter du anger så är det nog bara Åre som helt kan uppfylla kraven. Vandring på riktiga fjäll, bad både ute och inne, höghöjdsbana modell större samt hur mycket fin cykling som helst. Ett riktigt bra resturangutbud får man på köpet.

Tack för tipen. Med de önskemål vi har är det alltså Åre som är bästa alternativet? Finns det några andra mer närliggande anläggningar ni kan rekommendera?

Ligger prio på familjeaktiviteter eller vuxenskoj ?... kanske både och.
Pratar vi extrem forspaddling eller glida runt i kajak/kanot, extrem downhill eller lite skönt utför och på platten.
Lindvallen har ett brett utbud där ni garanterat hittar saker att göra som "familj".
Ingen slår dem gällande utbud för just barnfamiljer och allt ligger bra samlat i Lindvallen.
Men det klart, det är inte mycket till fjällnatur (dåligt med renar)
Sen finns både Kläppen och Trysil inom 20 och 50 min om man vill byta miljö lite.
Barn i den åldern brukar inte ha så höga krav utan tycker det mesta är spännande om man lyckas lura bort dem från det "digitala".
Så det är nog mest vad ni vill få ut av vistelsen som styr.... men Lindvallen är inget "dåligt" resmål ( om man står ut med p-avgifter som tydligen är satans påfund 😉 )

Lindvallen är inget fjäll så då var det bara Trysil kvar. 😃
Idre har mycket av det du efterfrågar, har hängt där en del några år med barn som nu är 8 & 10 och dom har inte saknat nått.
Jag saknar stökig utförscykling men viktigare att barnen får ut mer av semestern.
Vandra Nipfjället och Städjan eller åka till Grövelsjön för ett besök på Dalarnas högst berg.

Nu är jag väldigt partisk när det gäller ort, men vill ni se renar behöver ni inte leta länge här i Åre.
Häromdagen på Mörvikshummeln.

I vintras var jag nära att smälla med en ren som stod bakom ett krön mitt i pisten, tur att man har lite reaktionsförmåga kvar på gamla dar 😅
IMG_7267.jpeg

Tillbaka
Topp