Trysil eller Stöten i Påsk?

High

Medlem
Ngn som har en uppfattning om hur det kan vara där i år när påsken ligger så sent (vecka 16 14apr…).
Tänkte åka till Trysil eller Stöten under påsk med familjen. Har inga jättekrav med offpist o dyl. men vill gärna att det ska vara snö i pisterna..

Var i Trysil förra påsken och det var riktigt bra, men det var ju 2 veckor tidigare än i år.

Själva osäkerheten låg nog mest i att påsken ligger så sent i år och att jag inte vill dra med familjen längre bort än typ Stöten (som jag uppfattat som mest snösäkert i Sälen) eller Trysil. Mot Trysil talar dock att båda barnen måste betala skipass, något de inte behöver i Sverige. En inte oansenlig summa längre….

Tänkte väl mest om ngn som ofta åker till påsken hade ngn uppfattning om hur det brukar vara när påsken ligger i vecka 16.

Of topic: Köpte ett par RTM 84:or som jag sett du lovordat i många trådar och provkört dem i 2 dagar i Romme. Vilka skidor!

Traditionellt sätt är Tandådalen/Hundfjället snösäkrast i Sälen eftersom de ligger högt och pisterna är relativt skyddade! Med det snöläge det är just nu är chanserna mycket goda att det är bra med snö hela april. Annars är ju Trysil ett säkert val ... mycket snö, en bra bas med kanonsnö och åkning i tre väderstreck.

Kul att du gillar RTM 84 orna! :-)

/MM

Tillbaka
Topp