trysil, skistar?

• Trådstartare Trådstartare s_ander
  • Start datum Start datum
S

s_ander

Guest
trysil, skistar?
hade inte skistar köpt trysil? står inge om trysil då man söker jobb via deras sida

trysil, skistar?
jo dom har köpt trysil varför det inte står är ett inget mysterium för mig har jobbat åt skistar i två vintrar så jag vet att dom är j-t sega på det mesta

"På Trysilfjell BAs ägarmöte beslutades att anta det villkorade erbjudande som lämnats av SkiStar AB (publ) om att förvärva samtliga aktier i Trysilfjellet Alpin AS, Trysil Booking AS, Trysilfjellet Golf AS och Fjellbygg AS, samt 35% av aktierna i intressebolaget Sportservice i Trysil AS och 33,5% av aktierna i intressebolaget Knettsetra AS, vilka tillsammans driver skidanläggningen i Trysil. Köpeskillingen uppgår till högst 190 MNOK kontant alternativt eller i kombination med högst 1 672 000 B-aktier i SkiStar. Trysilfjell BA har dessutom rätt att dela ut högst 30 MNOK från dotterbolagen före tillträdet. Tillträde sker den 1 november 2005. Förvärvspriset bedöms överstiga bolagens egna kapital per tillträdesdagen med 120 MNOK."

trysil, skistar?
om det är skidskolan du undrar över har jag för mig att den är fristående från trysilfjellet och fortfarande inte är skistar kontrollerad

Tillbaka
Topp