Trysil

majkieee

Medlem
Trysil
Tjena tänkte dra till norge och jobba en runda nu.Velar fram och tillbaka om vart fan man rasta brädan i vinter. Men nu verkar det bli trysil. Ingen som vet vart man kan söka något gott jobb där i närheten? boende och är det nått liv där? ciaoo

Trysil
Tja! Jag är okså i valet och kvalet om det ska bli trysil i år eller inte. Var faktiskt där idag och kollade runt lite och man blev helt klart sugen på backarna!
Jobb är nog lätt att få om man är ute nu och hör runt.
När tänkte du dra dit om det blir av?

Trysil
har sagt upp mitt jobb men har en liten "deal" med min chef som lyder att jag får gå när jag vill efter detta månadskifftet bara jag säger till en vecka innan.

Så kan i princip dra när somhelst. Har dock skt lite i Åre också. Men jag tar precis vad jag får bara jag får åka hyfsat mycket iaf.
Vet du vart man kan söka boende och jobb via internet?

Trysil
ring till olika hotell, dom brukar ju kunna fixa boende om du jobbar där. maila cv till dom ställen du hittar på google typ. och också om du får jobb någonstans så lär ju stället där du jobbar ha lite kontakter så boende kanske är lätt att hitta när man väl har jobb.
jag vet att skistar söker stugvaktmästare, fanns lite olika tider så du kan ju säkert få mycket tid till åkningen också.

Tillbaka
Topp