Trysil

Trysil
åker hellre till Hemsedal
bättre skidåkning både i och utanför pisten
dessutom bättre nattliv och ännu snyggare norskajentor

Trysil
Trysil är alldeles ypperligt om allt du begär är fina backar som du kan bo nära. Offpisten är inte mycket att skryta med, nattlivet är inte det bästa. Men ett perfekt ställe för några dagar då allt man vill är skida.

Trysil
Bättre åkning än Sälen. Det är bara det att det ligger i Norge och
där är det ju som bekant " jävligt dyrt ". Tycker jag i alla fall. Men
man är ju en fattig rackare.
Kör hårt

Trysil
Perfekt pistade backar, stor variation jämfört med sälen,
nästan tomt på nybörjare i bästa området högegga, på förmiddagen.
Det är ofta kallt v.9 och efter skidåkningen finns det inget att göra.

Trysil
Har varit i trysil ett par veckor varje år nu, har tillgång till stuga.
Jag tycker att trysil är det mest prisvärda alternativet när det gäller piståkning, det är oftast otroligt bra underlag.
Nackdelen är att en pilsner går på 45 norska.
Men vad gör det när man kollar på bigjump vid påsk med sol, grill och pilsner =). Dock kanske Åre slår just den faktorn, men är man ute efter mys är trysil inte nåt dumt alternativ alls.

Trysil
bland de bättre platserna i norden om du ska åka skidor.. om du e ute efter ett fett nattliv finns nog ett par bättre alternativ.. men trysil regerar.. synd bara att de ska va så jävla dyrt..

Trysil
Det var VÄLDIGT kallt när jag var där....januari i år. En skillnad på 20 grader mellan topp å dal gjorde att man önskade att man hade mer funktionsdugliga kläder...Ganska hyfsad skidåkning i pisterna...var inte så mycket utanför.

/Åsa

Trysil
Om allternativet är Sälen så åk vidare till Trysil. nackdelen är biran och maten om man går ut och käkar... Men å andra sidan så är det ju inte så väldigt billigt i Sälen heller.

På lågsäsong brukar det vara billigare att bo i Trysil än Sälen om du hyr stuga. Har du bil så hyr du stugan lite utanför och tar bilen till backen. Se till att köpa öl och mat i Sverige långt ifrån Sälen!

Off-pisten är medioker, men om du jämför med Sälen helt extrem :-)

Att åka till Hemsedal är klart att föredra, men det är ju lite längre om du bor i Stockholm...

Trysil
parken är ju grym och man kan väll få några sköna svängar i pisterna håller 3-4 dagar.

Trysil
Trysil är bra mycket bättre än de närliggande Sälen!

Har själv tillgång till stuga en bit från sälenfjällen mot Norska gränsen till och föredrar helt klart att ta mig över till Trysil.
Detta om det inte blåser allt för mycket dock. Kalfjället är (givetvis) väldigt utsatt för väder och vind.

Går ju i.o.f.s. alltid att ta några långa carvingsvängar i backarna runt Högegga!

Mat, pilsner och dylikt är, hör på maken, till och med dyrare än i Sälen.
Brukar vara ordentligt ös på After skin på Laaven vid Turistsenteret.
Tyvärr så kan kö dit börja att uppstå redan vid 15.30. Trist för som vill hålla oss i backen så länge som möjligt!

Skida väl!

Trysil
Jag drar nog till Trysil en sväng! Allt pekar ju på en lite roligare skidåkning (läs längre) än i Sälen, särskilt Högegga-området!

Tillbaka
Topp