Tumvantar som fungerar bra i både kyla och värme?

Jag ska köpa ett par nya tumvantar och behöver tips på vad jag kan kolla på! Viktigast är att dom är varma, håller för snowboard och inte blir blöta. Men jag vill även att det ska gå att använda dem på varma, soliga dagar! Dom kan t.ex ha en en urtagbar innervante, vädringsluckor eller liknande..

Level har ett par vantar som är perfekta för det, kommer tyvärr inte på modellen men finns på stadium, svarta med lite grå camo på. Hade de förra säsongen o köpte ett par likadana i år för de e sjukt grymma!
Är vatten/vindtäta, uttagbar innervante, perfa för snowboard.. innervanten är "lagom stor" för att ersättas med en vanlig fleecevante eller liknande om det är för varmt med den vanliga.. vanten har ett ventilationshål mitt på handen, har aldrig riktigt fattat om det har nån automatisk funktion, men man kan blåsa i det så blir det varmt o gott! De är stora o går över jackan o har såntdär band som man fäster runt handleden så man inte tappar de i liften!
Kostar typ 3-400 på stadium i sverige, här i frankrike går de på mer åt 7-800 hållet så köp hemma!
Köp köp köp!

Jag var faktiskt iväg nu på lunchen och klämde lite på de här handskarna efter ditt tips! =) De verkar helt klart vettiga! Går det att köra handsken helt utan innerhandsken eller måste man alltid ha någon typ av innerhandske i? Jag hann aldrig ta ut innerhandsken och kolla vad det var för material inuti ytterhandsken.

Går att ha utan innerhandske, men räkna med att de är väldigt mycket förstora (i alla fall efter några dagars användning) då innerhandsken är den som är i storlek med din hand, inte yttre.
Men man kan ta ut innerhandsken o ha en annan liten handske i om man bara vill ha nåt vind/vattentätt när man sitter i liften eller kastar snöboll eller nåt.. Jag får plats med både innerhandske och handledsskydd så rymliga är de iaf!
Själv körde jag på inner o ytterhandske + en liten extra handske (egentligen mest för att jag behövde ta av mig handskarna ibland o inte ville stå helt barhänt) när jag jobbade ute i -20 förra året o jag frös inte särskilt mycket så du kommer inte bli besviken över dess värmeegenskaper!
Efter mindre efterforskning tror jag handskarna heter Stripe Board Mitt, men det verkar ju som du redan har hittat de ändå.. annars så leta bara efter ett par svarta med grå/vit/svart camo på ovansidan.

Tillbaka
Topp