Tuneups till hjälmen?

sunsnow74

Medlem
Tuneups till hjälmen?
Tänkte att det behövdes EN tråd där man behandlar tuneups till alla olika hjälmar. :P

Vilken hjälm använder du och vilket ljud-kit/Tuneups använder du till den?
Ange så korrekta artikelnamn som möjligt då det gör vidare sökning på nätet mer effektivt.
Detta borde göra saken att välja rätt lite enklare eller det är kanske så att du har en länk till produkten? Ta med den, tack.

Anledningen till detta är att jag kollade runt på nätet och hittade inget bra forum/bra sida som handlade om det så...
Freerideläsarna borde ha kunskapen. :rolleyes:

Själv har jag inhandlat en Smith Variant Brim och vill ha bra ljud inkopplat till den. Antingen via mobilens BT eller via 3,5mm.

Kör hårt o lycka till! ;)

Senast ändrad:
Tuneups till hjälmen?
Jag kör en en Salomon Ranger, inget fancy med den...
har slititsönder ett headset och tryckt in i "öronmuffarna"
headsetet var ett Koss CS100...
räcker det? ;)

Tuneups till hjälmen?
Klart det räcker. Det är din lösning på mitt problem... Tack. ;)
Inte det jag letar efter men det kan vara andra som blir intresserade av det?

Ha en härlig vår. :)

Tuneups till hjälmen?
Stack in till skistore i Gbg och provade snap fit från skullcandy men tyckte inte om ljudet riktigt. Upplevde att det var risk för glappkontakt.

Jag fick rådet att kolla in grannbutiken... oj då? :) Skullcandy har en egen butik vägg i vägg och där löste man problemet! www.earphones.se och dom var riktigt bra på service i butiken, kul. :))

Mitt andra råd är att kolla in "vanliga" lurar som man kan ta av bygeln på o stoppa in lurarna lösa i de redan befintliga skydden!

Jag känner mig nöjd.

(Det ingick en mössa till lurarna oxå) :P

Tuneups till hjälmen?
En fråga utan att verka dryg eller fostrande, tycker ni inte att ni saknar något i åkningen när ni inte kan höra andra åkare och snöskotrar för att på så vis undvika kollisioner. Eller när ni åker offpist, att inte höra ett kollapsande snölager. Jag körde också med musik i hjälmen ett tag men slutade då jag tyckte det störde åkningen. I park kan jag förstå att man kör med musik då farten inte är så hög och alla kör i samma riktning (mer eller mindre)

Tuneups till hjälmen?
Koss Porta Pro, och man tar loss de runda hörlurarna från aluminiumfästet och fäster innan för hjälmen, är riktigt bra. Dessutom lätt att bara rycka loss när man ska åka lift för att snacka med kompisen.

Senast ändrad:
Tuneups till hjälmen?
Tuneups till hjälmen?
IngemarH79 sa:
En fråga utan att verka dryg eller fostrande, tycker ni inte att ni saknar något i åkningen när ni inte kan höra andra åkare och snöskotrar för att på så vis undvika kollisioner. Eller när ni åker offpist, att inte höra ett kollapsande snölager. Jag körde också med musik i hjälmen ett tag men slutade då jag tyckte det störde åkningen. I park kan jag förstå att man kör med musik då farten inte är så hög och alla kör i samma riktning (mer eller mindre)
Inte illa alls. Jag var i Hundfjället/Tandådalen med 3 kompisar och hade spotify i öronskydden hela tiden. Inga problem att prata med kompisarna. Det finns en volymkontroll på sidan av telefonen som jag använde när det var läge för prat! ;) Sen var det moderat :cool: nivå på volymen under åken. Hörde saker runt mig ändå och så är jag riktigt uppmärksam och visar hänsyn i åkningen trots hög och kontrollerad fart. Hade varit mer intressant med ett BT-set men? Jag är ju trots allt bara 37 år! :P Jag hade nog inte haft det om jag skulle ut i extrem och okänd terräng som kan vara svår att bemästra och dessutom i lag med andra såklart! Men detta var i Sälen...

Hoppas på en riktigt kul skidvinter som ska komma!
Upp med hakan och hjälmen på...... :D

Tillbaka
Topp