Leafy
Aktiv medlem
Tung åkare söker lekfulla skidor för Japan
Ännu en vilken skida ska jag ha med mig till Japan, men jag har inte riktigt fått mitt svar efter att ha sökt då det oftast är andra kriterier som inte passar in på mig som att TS väger 60kg, ska tura m.m.
Så var förlåtande mot mig.
Fakta
Man
186cm lång
93 kg lätt
Åker utan bekymmer över hela berget, fegar dock ur ibland vid för mycket brötande i skogen, men jobbar på det.
Skiddagar 20-30/år 50% offpist
Tidigare skidor:
Dynastar Legend Pro rider 115 (2011)
Armada AR6 (2010)
Völkl Wall (2008)
Völkl Gotama (2007)
Snowboards innan dess
Önskemål
Är på jakt efter en skida som ska tas med till Japan nästa vinter och tänkte passa på nu när det säljs ut av årets modeller.
Tidigare i år hade jag en vecka i Bad Gastein med mina Dynastar pro rider 115 och gillade inte den korta tailen när det blev tight runt lite träd.
Har andra skidor i mitt quiver för park och pist så skidan jag söker ska bara transporteras till offpist.
Söker efter en skida med rocker på tip och tail.
En mer centrerad monteringspunkt.
Skall kunna landas switch i pudret utan att ha ett världskrig för att ta sig runt igen.
Vad har jag tittat på:
Rocker2 122
Bent Chetler
Icelantic Gypsy
Line Opus
m. fl
Sen är det alltid den eviga frågan vilken längd man ska gå in på?
Ställ frågor ge mig råd och hjälp mig i denna djungel av skidor.
Så var förlåtande mot mig.
Fakta
Man
186cm lång
93 kg lätt
Åker utan bekymmer över hela berget, fegar dock ur ibland vid för mycket brötande i skogen, men jobbar på det.
Skiddagar 20-30/år 50% offpist
Tidigare skidor:
Dynastar Legend Pro rider 115 (2011)
Armada AR6 (2010)
Völkl Wall (2008)
Völkl Gotama (2007)
Snowboards innan dess
Önskemål
Är på jakt efter en skida som ska tas med till Japan nästa vinter och tänkte passa på nu när det säljs ut av årets modeller.
Tidigare i år hade jag en vecka i Bad Gastein med mina Dynastar pro rider 115 och gillade inte den korta tailen när det blev tight runt lite träd.
Har andra skidor i mitt quiver för park och pist så skidan jag söker ska bara transporteras till offpist.
Söker efter en skida med rocker på tip och tail.
En mer centrerad monteringspunkt.
Skall kunna landas switch i pudret utan att ha ett världskrig för att ta sig runt igen.
Vad har jag tittat på:
Rocker2 122
Bent Chetler
Icelantic Gypsy
Line Opus
m. fl
Sen är det alltid den eviga frågan vilken längd man ska gå in på?
Ställ frågor ge mig råd och hjälp mig i denna djungel av skidor.
Senast ändrad: