Skidor all mountain + hantera litet barn med

Leafy

Medlem
Hej,

Något luddig rubrik men låt mig förklara.

Jag har sedan barnsben åkt snowboard (8-18år) sedan skidor (20-31 år) Sedan kom det ett hus och en liten gosse ivägen så skidåkningen har verkligen lagts åt sidan för andra livsval,

Det är nu dags att ta upp detta igen och samtidigt kunna hantera lilleman vissa dagar.

Det jag söker är en skida som kommer funka till familjemys i pisten i den lokala backen och lite egentid vid sidan av i Alperna samtidigt som man kan leka i vårslasket i Sälen. Inte intresserad av parken alls, 35 år nu och kommer nog bara dra ett knä eller 2 då :)

Fakta:
Man 35 år.
95-98 kg
186cm lång
Klassar mig som en medelgod åkare som tar mig fram lite överallt mer eller mindre bra, inte intresserad av att tura just nu.
Tidigare skidor Völkl Wall, Välkl Gotama,Armada AR6, Dynastar Legend Pro rider 115 och Bent Chetler (2012)

Har tittat på Project Opininion 108 och gillar att det är ekologiskt och närproducerat, åsikter?

Någon som kan tipsa om bra val? Priset är inte skitviktigt men gärna under 10k iaf, ska ha bindningar o pjäxor med :)

carl_couloir

Aktiv medlem
låter som att du mest kommer att befinna dig pisten så då hade jag personligen inte gått över 90-95mm i midjan för en all mountain skida, hellre lite för ”smalt” utanför pisten än för brett i pisten är min devis. Blizzard Brahma eller Nordica Enforcer 93 kanske skulle kunna vara ngt?!

bon ski!
/C

Senast ändrad:

pAcmAn1

Medlem
Samma anledning för mig. Behövde ett par för att åka med dottern som bara vill köra pist.
Utökade garderoben med ett par Blizzard Rustler 9.
94 i midjan och funkar riktigt bra i pist och uppkörd sådan och kul att carva eller bara slöåka med. Har provat offpist med den också och det fungerar helt ok även om jag då hellre föredrar något av mina bredare par.

kurono

Aktiv medlem
Är det yngre barn och du åker lift o i backen men ungen så kanske köpa ett par begade enkla skidor. Känns synd att köpa nyare finare skidor och sen förstöra topsheet när barnet åker in och över dina skidor.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp