Tura nära Älvdalen?

freeradical

Medlem
Tura nära Älvdalen?
Hejsan jag och en kompis har till gång till bil samt snöskor under ca 1 dag i Älvdalen!
Kan man komma åt nått att åka?
Kollade på Städjan men hade varit grymt om det var lite närmare!
Kan man hitta nått runt Fjältervålen?

Tack på förhand!

Tura nära Älvdalen?
Du har Navardalen som ligger cirka 3,5 mil från Älvdalen, brant och fin skogsåkning. Snöläget borde vara ganska trevligt nu, var riktigt fint för 2 veckor sedan och har snöat lite sen dess. ;)

Senast ändrad:
Tura nära Älvdalen?
Tackar! Är det lätt att ta sig med bil samt orientera sig på berget?
Kommer inte ha så mycket tid att förbereda oss och
Inte tillgång till topografiska kartor osv!

Tura nära Älvdalen?
Wäsaberget är väl stängt :(

Så gå på tur och få lite orört borde väl gå att hitta där

Tura nära Älvdalen?
freeradical sa:
Tackar! Är det lätt att ta sig med bil samt orientera sig på berget?
Kommer inte ha så mycket tid att förbereda oss och
Inte tillgång till topografiska kartor osv!
Ta sig dit med bil ska inte vara några problem om man inte helt saknar sinne för kartor, det är lite mindre vägar sista biten men jag är ganska säker på att det är skyltat hela vägen. Sök Navardalen på hitta eller liknande så borde du kunna lista ut hur man tar sig dit.
Precis innan sjön (i dalen) finns en vändplats på vänster sida som det sedan går en skoterled ifrån. Parkerar man bilen på vändplatsen så har man fina åk rakt framför sig, det syns ganska tydligt var det är åkvänligt.Bild från halvägs upp, man skymtar vändplatsen nästan vid sjön

Tura nära Älvdalen?
Tack för tipsen! Letade efter vägbeskrivning till Narvadalen
men hittar inget varken på Eniro, hitta eller Google.. Hur gör jag för att hitta?:p

Tura nära Älvdalen?
Överlag så är det som på bilden hela vägen, tätar på med barrträd när man kommer ner på flacken men där ska man ju bara gå ändå.

Tura nära Älvdalen?
Tråden verkar vara lite nedlaggd för tillfället, så jag lånar den lite.
Finns det några fina åk i närheten om man istället har kläppen som utgångspunkt?
Snöskoter kommer nog användas för att komma upp då jag varken har tur-utrustning eller någon makalös kondition :P
Som vanligt tacksam för svar! :)

Snödjup

Tillbaka
Topp