Turbindningar till 4frnt Hoji

Hallå!

Ska till Japan i januari och tänker lämna de lätta dynafit-grejerna hemma. Tänker dock att lite turande kommer att vara aktuellt, men då behöver jag byta bindningarna på mina 4frnt Hoji w som är mina "puderskidor". Den enda pjäxan jag har är Dynafit Mercury, och tänker alltså att jag vill ha en bindning som är lagom stabil för att åka liftnära i många meter puder, funkar att tura med och är kompatibel med tjock gummisula.

Input?

Hej,

För det första fungerar Dynafit utmärkt i japan:)
Ett flertal av oss hade (inte jag, -hade Baron, men det kommer inte att ske igen...) Dynafit/King Pin eller motsvarande techbindning och det fungerade utmärkt.
OM jag skulle välja en rambindning skulle det bli en Marker Tour för att komma ner i vikt (mot Baron/Duke/Guardian), -och förenkla istigning i mycket lössnö..

Jag tycker turbindning är att föredra (måste?). Man tar sig knappt ett tiotal meter med eller utan skidor på sig utan "huda upp" när det är mycket snö (räcker med att behöva assistera en vän som tappat skidan/behöver hjälp..)

Ja problemet med Dynafit är väl mest i slagigt och hårt underlag? Det lär du inte drabbas av i Japan... Det var lite oklart dock, vad har du för bindning på Hojisen?

Hm, ja alltså mitt issue är att jag har dynafit bindning på mina lätta dynafit-skidor, manaslu, men dem tänker jag ju inte montera om för de ska ju sitta kvar på manaslu-skidorna. SÅ jag vill ju inte köpa en till aslätt tech-bindning, men jag vill ändå kunna tura litegrann i japan, men prioritera att åka på de fetare skidorna. Just nu har jag en attack-bindning på dem.

AmandaKarestrand sa:
Hm, ja alltså mitt issue är att jag har dynafit bindning på mina lätta dynafit-skidor, manaslu, men dem tänker jag ju inte montera om för de ska ju sitta kvar på manaslu-skidorna. SÅ jag vill ju inte köpa en till aslätt tech-bindning, men jag vill ändå kunna tura litegrann i japan, men prioritera att åka på de fetare skidorna. Just nu har jag en attack-bindning på dem.
Ah, då förstår jag. Trodde det satt Dynafit på dem idag. Beroende på hur stor issue priset är och ifall du tänker bomba nåt enormt så är det väl Marker tour eller Tecton jag skulle valt. Är priset en stor issue så skulle jag valt beast eller vipec.

Skulle rekommendera beast 14. Hade den till Kanada plus Gränsen föra året. Funka både i löst och hårdare snö.
Annars kanske Dynafit radical ft 2.0. Om man vill komma ner lit i vikt. Men ändå vill ha kvar Dynafits nya underbar roterande tå

Tillbaka
Topp