Två DH-cyklar stulna i Östersund 31/7

HotDamnSara

Medlem
Fredagen den 31 juli, runt kl 23, plockade någon våra DH-cyklar från cykelstället bak på bilen medan vi höll på att packa ur på Köpmangatan 2C i centrala Östersund, precis nedanför sjukhuset. En jävligt fräck stöld praktiskt taget framför näsan på oss.

Det var en Scott Nitrous 10 (2006) och en Kona Stinky (2005) som stals.

Scottcykeln är grå/svart, storlek S/M. Framdämpare: Marzocchi 66VF, 180 mm travel. Bakdämpare: Fox DHX 4.0. Race Face cranks. Hayes skivbromsar. SRAM X9-växlar.

Konan är olivgrön med vit text, storlek M. Omgjord till single speed, alltså bara en växel. Framdämpare: Marzocchi Drop. Bakdämpare: Fox DHX 3.0 (? inte hundra på trean...). Hayes 9 skivbromsar.

Bilen som cyklarna togs ifrån är en röd Volvo 945, alltså en kombi, som även hade två landsvägscyklar på taket. Det rörde sig vid tillfället ganska mycket folk på gatan då det var under Storsjöyran och adressen är precis i stråket från Yrancampingen till festivalområdets entré. Det verkar som att tjuvarna cyklat från platsen på cyklarna.

Alla tips mottages tacksamt.

Sara & Linus

sara.ronnberg@gmail.com / 0702-552344
linushougland@gmail.com / 0705-455555

skulle nog underlätta väldigt mkt om ni hade bilder på cyklarna att lägga upp! mycket lättare att komma ihåg/känna igen en cykel som man sett bild på, än en som man bara fått beskriven. bara ett tips!

Bilder på cyklarna i originalutförande, tyvärr ej på de verkliga cyklarna då inga bra bilder hittats ännu.
Scotten:
item-1125845458.jpg

Konan:
2005-kona-stinky-1102955570.jpg

Hej! Här kommer mitt första inlägg i det här forumet på jäääättemånga år. Tänkte bara berätta att jag idag, alltså 16 augusti 2018, fick ett telefonsamtal från polisen i Östersund som påstod att de hade min stulna DH-hoj i sitt förvar. Hon som ringde berättade att hon fått fatt i mig efter att ha försökt googla fram modellen på cykeln och fått upp detta freerideinlägg som sökträff...! Av beskrivningen att döma tyckte hon det stämde med den cykel de hade hos sig. Så jag åkte dit och tro inte på fasen att det ÄR den!!! Den hade hittats vid en husrannsakan hemma hos en snubbe i Östersund. Helt galen grej. Tänkte det kunde vara kul att uppdatera er som engagerade er för nio (!) år sen på läget ?

Den var riktigt bra, jisses efter nio år! Nu har jag dålig koll på DH-cyklar men jag gissar att du har en lite nyare cykel idag. Fint att få tillbaka en cykel som jag gissar är utdaterad idag.
Känns skönt att veta att polisen i Jämtland är så på hugget då jag precis ska flytta upp dit (Åre).
Grattis, läge att köpa ett gäng trisslotter på den storyn. Då kan du köpa en värstingshoj och ett värstingslås för vinstpengarna.
Och byta ut 945:an!

Ha de C

Tillbaka
Topp