Två lätta frågor.

Nenne

Ny medlem
Två lätta frågor.
1. Vilken salomonbindnig är den bästa att ha till 1080skidan?
2. Stämmer Salomons längder? Är deras 171cm 1080 verkligen 171cm lång eller är den kortare/längre?

Merci.

Två lätta frågor.
1. det beror på hur hårt du vill dra dem, men den ska nog heta "S 91X" där X kan vara 0,2,4,6... högre siffra betyder att du kan dra åt bindningen hårdare.
2. ska du använda dem som tumstock eller? (läs spelar det så stor roll?)

Två lätta frågor.
Ok tack.
Nej men det finns ju tex inte EN enda skotillverkare som vars storlek 42 är lika stor som någon annans tillverkare storlek 42 =) så då tänkte jag att det e nog lika dant me skidor..

Två lätta frågor.
salomon s916 bindningen är den ända salomonbindningen jag någonsin tyckt om resterande jag använt har "tjuvlöst" hela tiden, så akta dig för 912,914

Look och rossignolbindningar (samma) tycker jag hitils varit bäst.

Två lätta frågor.
1. testa 1080 bindningen, poolare har den och han klagar inte, dock inte säkler på exakt vad den heter.

2. klart dom är annars skulle väll dom inte säga att skidan är det. dum fråga.

Två lätta frågor.
Recruit: är väl ingen dum fråga... Finns en del tillverkare(iaf enligt min insatte kompis:) som mäter sina längder i åkyta medan andra mäter from tip to tip. Kan bli lite lurigt då, skilja på en 10 cm :P

Två lätta frågor.
1: S912ti brukar komma som standard på 1080:n. Många väljer dock S914 eftersom den går att dra hårdare och är lite rejälare (enligt vad jag har hört).

2. Vet inte. Ta med måttband till butik och mät. dock är inte längden på skidan sådär millimeternoga...

Två lätta frågor.
1: Look eller Rossignol som DahIin skrev. de är underbar. köp i vilket fall inte atomic, stora, klumpiga och känns väldigt klena och plastiga emot rossignols t.ex.

Tillbaka
Topp