Två roomies till boende i Whistler sökes!

misterm

Ny medlem
Jag och min polare är på väg till Kanada (avresedatum kring förste december).

Vi har ordnat ett boende för fyra personer, och behöver alltså två stycken till. Hyran ligger på ca 4800/person, och minimitid för att hyra ligger på 5 månader. Det är alltså en hel säsong det gäller.

Skriv ihop lite om dig/du och din polare och skicka iväg ett mail till milkmane@gmail.com, så kan vi prata om det hela. Övriga frågor kan tas i tråden.

Jag är helt klart intresserad. Men 4800:- i månaden per pinne. Är det ett hotellrum på 4 Seasons eller vad pratar vi om? För det var mycket deg.

Ett hotelrum på four seasons kostar kring 1000:-/natten.

Det är dyrt att bo i Whistler, och detta är inte det billigaste boendet på platsen. Långt ifrån det dyraste också.

Se mitt svar som en gnutta ironiskt...

I alla fall, vad är det för slags boende då? Kan du länka lite bilder? Var i Whistler ligger det?

Hej, Jag och min flickvän kommer åka till Kanada i slutet av december och håller på att leta efter boende. Får man fråga var ni hittat erat boende? Vore kanon med ett tips eller två.

Tack på förhand
Andreas

Neunk:

Vi hittade den igenom polare som bodde där förra året. Så tyvärr har jag inte några tips så :)

Oskar:

Om du mailar mig så kan du få lite bilder. Har de inte hostade någonstans. Ligger ca 10 min ifrån creeksideliften. Vad det nu innebär :D

Vi är fortfarande öppna för diskussion :)

Har kontakt med ett par intresserade, men inget är bestämt än. Skicka ett mail och berätta om dig/er.

Har du någon mer info om vart det ligger än 10 min från liften? bodde själv i crackside denna säsongen så kanske kan göra ett litet utlåtande om stället... 800 CAD låter dyrt, betalade själv 700 förra året med en sämre kurs och det var dyrt då. Misstolka mig inte, jag vet hur svårt det är att hitta boende här, jag är bara nyfiken på var man får bo för det priset. Grattis till att ni hittat boende, förra året fick en del vända hemåt igen just pga brist på boende. vi ses kanske nästa säsong

Natly sa:
tjena! är intresserad..men i är 4 st..finns det möjlighet att dela rum?
enligt min erfarenhet från boende i whistler så delar du rum. ska du ha eget rum får du, såvida du inte känner nägon här eller bor i staff housing, betala bra mycket mer än 4800... jag skulle gissa att detta boendet består av två sovrum alternativt ett sovrum+vardagsrum där två kusar slaggar på soffan. men misterm får svara på det dära.

Det visar sig tyvärr att boendet, som var klart, dock utan deposition betald, blev uthyrt till en annan snubbe som ville hyra över ett helt år. Business is Business, som hon sa.

Suger, så nu letar jag nytt boende. Whistler Village verkar vara kanondyrt, så mkt har jag listat ut iaf.

Tillbaka
Topp