Två Veckor I De Snötäckta Alperna!

Pingpongkingen

Ny medlem
God eftermiddag!
Jag och några polare hade tänkt oss att vi skulle ge oss på en resa till den Österrikiska alpsidan i ungefär två veckors
tid, för att få ut lite mer av åkningen än om vi bara hade åkt en vecka!

Så mitt stora "problem" just nu är att hitta boende som är inom en rimlig prisklass...typ kanske helst under 2500 kr...
i områderna St Anton och Bad Gastein.

Bad Gastein verkar ha rätt så goa hostels som man kan fixa då jag är medlem i HostelInternational, men det verkar vara lite svårare i St Anton!?
Har även förstått att många är trötta på St Anton och Bad Gastein frågor i detta forumet, men men...

Så min fråga är i första hand om någon vet något bra ställe som inte kostar skjortan och alternativt är det någon/några som kanske bor där nere nu och kan tänka sig att hyra ut ett litet skrymsle till ett gäng killar?

*NOTE: Då vi har mindremänniskor som fortfarande i skolan med oss så har vi valt de genialiska veckorna 7 och 8...
ajaj...Men vi är endast nere för att åka konstant i två veckor.

Så om det är någon som kan tänka sig att hyra ut något för en billigare peng eller kanske har något tips på ett härligt boende eller närliggande bra skidsystem istället, så hör gärna av er! =)

Rock On!
//Emil

Senast ändrad:
Du hittar aldrig en skid resa till Alperna i ca 2 veckor för under 2500 kr....

Ledsen att behöva säga det..
Men jag ska till Bad Gastein vecka 9 och vara där i 1 vecka..

Mitt pris på den veckan blev 8 000kr per person.. Och då var det ett Hotell som var mindre bra och inkl Halvpension med liftkort.

Så räkna nog med en ca 15 000kr per person för 2 veckor?!

Senast ändrad:
15000 var lite väl, då har man ju inte pressat sina priser direkt!
Vi tågluffar oss ner, runt och hem. Det kortet kostar runt 2300 kr.
liftkort i de båda är cirka 2000 kr var och sen boende på kanske 1500 per person(hostelpriser) och sen en 1000 spänn i mat och dyl.

Är man lite innovativ så kan man pressa priser vettu!

Bra tips är som sagt interrailkort och kanske tillochmed ett trangia kök samt hostel-boende.

Min tanke är ju att jag ska slippa betala just 16000 kr för att få åka med ett resebolag i alperna i två veckors tid.
Så om jag klarar mig undan på 11000 så är jag nöjd!

Och tanken var väll att jag tänkte mig 2500 kr per vecka då som sagt, men då är man uppe i "hotell" standard.
Iaf den standard som resebolagen använder sig utav, t.ex. Lion Alpin som sätter sina i Landhaus i BG, jäkla råtthål för de betalda pengarna ^^

Tillbaka
Topp