T
tobiasmelen
Guest
Tvätta innerskor av neopren
Jag vet att det tidigare har frågats i forumet om att tvätta innerskorna och då har det tydligen varit lungt. Men jag är orolig att mina burton Imprint innerskor ska deformeras av varmt vatten. De är neopren versionen som ska gå att värmeomforma. Jag är lite orolig att varmt vatten har samma effekt och kommer göra innerskorna hårda och snea.
Frysen har jag provat och det funkar jättebra, ända tills skorna tinar igen då den härliga odören kommer tillbaka. Att ställa innerskorna på element för att torka går inte heller pga värmen (lite sent för det nu anyway).
Jag undrar om någon har försökt att tvätta innerskor av denna typ i maskin eller för hand och vad de har för erfaranheter av detta?
Tack på förhand
/tobias
Frysen har jag provat och det funkar jättebra, ända tills skorna tinar igen då den härliga odören kommer tillbaka. Att ställa innerskorna på element för att torka går inte heller pga värmen (lite sent för det nu anyway).
Jag undrar om någon har försökt att tvätta innerskor av denna typ i maskin eller för hand och vad de har för erfaranheter av detta?
Tack på förhand
/tobias