Twin Tip skida som funkar bra i pisten?

pilman

Ny medlem
Hallå hallå.

Jag letar efter ett par nya skidor och jag hade tänkt mej ett par twin tip.
Men de ska även kunna funka i pisten bra eftersom det är ändå den största delen jag kör.

Jag har två olika alternativ:
Scott P3 eller
K2 Public Enemy

Har ni därute några förslag?

Tack

Jag ska inte skälla eftersom du är ny medlem men prova sökfunktionen på forumet så kommer du hitta tusen svar på din fråga.

Lycka till med skidköpet!!

P3 - Helt Klart! Inte för den självklara anledningen att jag har dom... men detta är en löjligt bra skida över hela berget och den är samtidigt skön att tricka med...
Om det nu skulle vara på det viset att du inte riktigt litar på mig... Vänligen kolla upp årets twintip-tester som olika test-paneler har gjort.... kolla exempelvis åka skidor nr. 6, -04, lr alpingaragets vinterkatolog, lr exempelvis gå in på friflyt.no och kolla!
Men är du osäker... testkör, testkör och testkör... för man kan inte köpa ett par lagg bara för att andra gillar dom... Vi har ju alla olika åkegenskaper som vi vill ska spegla sig i skidan vi åker på...

Lycka till!

Ja.. som "speedy-gonzales" säger välj helt självklart P3 jag lovar att du inte kommer att bli besviken.
Köpte själv ett par. den ända nackdelen är att översidan tar lite stryck men va fan det är ju undersidan man åker på

Hoppas det går bra!

Jag frågade precis samma fråga för några dagar sen....

Jag tror att p3 har bättre isgrepp men Pe har också bra grepp...Pe är med offpist

om du inte har tittat på HEAD madtrix, tycker jag att du ska fundera lite på den. köpte den själv efter jul och är kanonnöjd med skidan. funkar bra i både pist och park, har dock ej testat offpist än. lycka till!

Jag säger helt klart head mad_trix..grymt bra i pisten för att vara en twintip skida, bra isgrepp, fartstabil ja helt enkelt grym i pisten!!!!

ingen skida passar perfekt till alla. så du precis som alla andra som ahr frågat den här frågan 39857 gånger får kika på recensioner och tester...

Tillbaka
Topp