twinipp

twinipp
Jag har ett par extrem. eller dom står på intersport nu för att dom har sprukigt i spetsarna efter lite halvhårt åkande, leverantören vill inte skicka nya skidor för han har bara ett par kvar hemma o dom är byggda på samma sätt som mina, stålkanten går inte runt hela spetsen, det är det som gör att dom går sönder, så han sa att jag skulle ta ett par andra skidor i butiken så skulle dom betala. bra service :)
jag hade den nya modellen med metallic lack o dom höll inte, kompisen har reklamerat 2 par av den gamla modellen.

det är grymma lagg att åka på hur sköna som helst, funkar till allt, dom är jävligt snygga, mina va inte svarta på undersidan utan rosa / blå med ectrem stort under hela skidan + att dom inte är fula på ovan sidan heller ;)

men som sagt, dom är nog inte att rekomendera om du har tänkt att hoppa för det håller dom inte för, men dom pallar nog med all annan åkning.

lycka till

twinipp
Vill rätta Rodney lite.
Problemet är att stålkanten går runt hela tipen,det är därför det blir vibrationer,och kanterna lossnar vid landningar med bakvikt.
Vi har byggt några som saknar nosbit i tipen och som vi fimpat stålkanterna på precis där dom lämnar åkytan.
Dom har varit på test i lite drygt 1 år nu och håller fortfarande ihop.
Lek och hoppskidor har de flesta tillverkare svårt att få att hålla ihop,kolla bara in K2 som numera kör med sjyssta nitar i tipen.
m.v.h:Håkan/Extrem

twinipp
hej. jo det va så jag menade, stålkanten går runt hela spetsen men den är delad så det är en liten bit längst upp på spetsen :)

måste passa på att säga att det va riktigt bra service från Extrems sida som lät mig ta en annan skida från intersport i Norrköping. tack till intersport oxå för den snabba servicen, tog 1 dag så hade jag mina nya skidor hemma...

ExtremHacke --> när kommer dom nya skidorna till butikerna ?
jag ska lätt köpa ett par.

Tillbaka
Topp