Vill rätta Rodney lite.
Problemet är att stålkanten går runt hela tipen,det är därför det blir vibrationer,och kanterna lossnar vid landningar med bakvikt.
Vi har byggt några som saknar nosbit i tipen och som vi fimpat stålkanterna på precis där dom lämnar åkytan.
Dom har varit på test i lite drygt 1 år nu och håller fortfarande ihop.
Lek och hoppskidor har de flesta tillverkare svårt att få att hålla ihop,kolla bara in K2 som numera kör med sjyssta nitar i tipen.
m.v.h:Håkan/Extrem