twins

fojle

Medlem
twins
tjena..jag hade tänkt börja jibba lite detta året och undrar vad jag ska ha för skidor..salomon 540 (1500 inkl. bindn.), rossignol scratch eller salomon 720 ?
jag är 182 cm lång och väger 72 kg.

twins
Enligt min åsikt bör du nog välja ett par skidor som är kraftigare än både scratch och 720, som båda är väldigt mycket nybörjar-skida... Ganska förlåtande skida... Mitt tips skulle i stället ara att köpa kanske 1080... Tex. Den som ovanstående skribent har till salu!

twins
ja det är för korta du skriver att du tänkte börja jibba lite och dom är värdelösa i pisten. + att dom är jätte mjuka.

twins
Allt beror på hur du åker, man kan inte säga att "den skidan är jättebra för dig" utan att ha en aning om: hur du åker,om du ska ha dom till mer än bara parkåkning och dina egna behov, du kanske föredrar skidor som är gjorda i cap ELLER sandwichkonstruktion.. Åk till en ordentlig skidshop typ Alpingaraget och förklara vad du är ute efter så fixar dom den bästa skidan för dig (dom har testat lite fler skidor än vad vi som skriver här har gjort).. Lycka till...

Tillbaka
Topp