Twintip i pisten...

Twintip i pisten...
kanske ska omformulera mig lite; finns det ett par som funkar överhuvud taget i pisten? vilka är bäst isf?

längd: 177
vikt: 62

Twintip i pisten...
Idag så är twintipsskidorna så välutvecklade att de faktiskt går bra i pisten. De är inte direkt några pistmissiler men inga gör bort sig i pisten...

Senast ändrad:
Twintip i pisten...
hmm..Stöckli snake är sjukt hårda för att vara TT så det borde ju fungera lite bättre än ett par Fujative tex.

Twintip i pisten...
Mina völkl karma fungerar lika bra som alla carving jag åkt på. Om inte bättre. Men sen har jag bara åkt hyrskidor.

Twintip i pisten...
Hockert sa:
Mina völkl karma fungerar lika bra som alla carving jag åkt på. Om inte bättre. Men sen har jag bara åkt hyrskidor.
Karman funkar väl i pisten men att säga att den är i klass med en potent pistsmiskare går ju bara att drömma om. Vill du upp på kant får du se till hur mkt du har under foten oxå, det säger sig själv att med 90+ så tar det lite tid.

Twintip i pisten...
Yes yes yes. Måste bara skriva och säga att jag blir så glad när folk motiverar varför man ska köra på den skidan och inte bara "köp den är grym" Får hålla med om att Karma funkar riktigt fint i pisten. Tog min examen med just ett par karma under fötterna och det gick ju bra. Men som vi sagt tidigare skidan har ju en mindre betydelse utan de är åkaren som gör skidan..
Ha de gott.
Kalle

Twintip i pisten...
Både Karma och Snake kräver sin åkare, men de är nog utan tvivel de bästa pistmissilerna i twintipfamiljen. Dock är det inte slalomskidor vi snackar nu, utan det blir stora svängar i hög fart, det måste man inse...

K2 kan man nog undvika, och jag hade nog även lagt till Salomon...

Twintip i pisten...
Head madtrix, en skida som funkar till allt. Relativt styv, vilket innebär att den funkar bra i pisten men man får ingen kanon känsla i pudret.

Twintip i pisten...
De K2 jag har åkt på har varit mjuka som nudlar och slagit och varit överlag tråkiga. Upplever inte samma slagighet hos tex. Rossignol som är mer dämpade.

Twintip i pisten...
Dynastar har en twintipskida som är exakt som pistskidan men men tip i bak:) vet tyvärr inte vad den heter men ska du åka pist me twintip är de troligtvis de bästa! jag har provat många twintips i pist men aldrig har jag kännt att den svänger på samma sätt som en alpinskida..

Twintip i pisten...
Carled sa:
De K2 jag har åkt på har varit mjuka som nudlar och slagit och varit överlag tråkiga. Upplever inte samma slagighet hos tex. Rossignol som är mer dämpade.
vad har du åkt på då, juvy? PE är inte särskilt mjulk, btw fungerar den utmärkt i pisten

Senast ändrad:
Twintip i pisten...
men jag fattar inte vaför ska du ha ett par jibb skida om du ska carva i pisten? alla skider kommer man ner för berger med!!!! juvy är k2's tjej skida så den e nog ganska mjuk för en kille!

Twintip i pisten...
alla skidor funkar på all snö.......klart att twintips funkar i pisten! hur åker man annars in till hoppen/railsen?

nej, men bara twintipen har mycket carve så ska de nog gå fint!

Twintip i pisten...
Jwalerius sa:
men jag fattar inte vaför ska du ha ett par jibb skida om du ska carva i pisten? alla skider kommer man ner för berger med!!!! juvy är k2's tjej skida så den e nog ganska mjuk för en kille!
Nej, Missdeamenor är tjej skidan, Juvy är för barn och missy är för tjejer som är barn.

Twintip i pisten...
har åkt mycket skidor och skulle räkna mig själv som en avancerad åkare... har börjat hoppa och leka lite i parken med mina gamla carving men tänkte ta steget å köpa ett par nya skidor... vill helst inte lämna livet i pisterna helt.. så völkl karma är de skidor jag ska satsa på?

Twintip i pisten...
salomon teneighty foil, dynastar nothin but trouble, k2 public enemy, k2 silencer, extrem ak4, völkl karma och völkl dogen mfl. är väl dom jag har hört är bra

Twintip i pisten...
Fujative fungerar utmärkt att prutta runt i pisterna med, handlar om teknik inte om vilka skidor man har. Däremot kan man få mer eller mindre hjälp av dom.
Men vill man ha lite mer "hjälp" nerför backen av en twintip så satsa som redan sagts på en lite hårdare skida.

Twintip i pisten...
High Society har släppt en skida i längden 171, 179 som är hur bra som helst i pisten och i parken.
Skulle passa dig utmärkt!
kolla www.masoski.se!

Twintip i pisten...
kan få ett extremt bra pris på Rossignol Scratch FS WRS & Dynastar Trouble Maker... fungerar ngn utav de nogorlunda bra i pisten?

Tillbaka
Topp