Twintip längd

Carlsson

Ny medlem
Twintip längd
Hej!

Ska köpa nya skidor då mina gamla är är för korta,är ca 160 lång
Skidorna jag har kollat på är zolo och dom är 155 cm

Så mina frågor är:

Är skidorna för långa för mej?

Och är zolo ett bra märke?

Tack på förhand mvh Johan:)

Senast ändrad:
Twintip längd
Beror helt på hur du åker du park så är det väll en hyfsad längd men om du ska köranpuder så bör du stega upp lite i längd:)

Btw så troe ja zolo är tjejskidor:s

Twintip längd
För det första heter det längd. För det andra kan det lätt sägas att man får det man betalar för. Köper du ett par skidor som kostar 1500 kr, så får du kvalitén hos ett par skidor som kostar 1500. Jag skulle rekommendera att du köper ett par bättre, dock dyrare skidor. Kolla in skidbutiken.com t.ex. bra priser. sen ska du ha minst 3-4 cm kortare skidor än din egen längd, och mittmonterade bindingar för att åka hop och park.

NÄSTA GÅNG SÖK INNAN DU POSTAR NY TRÅD

Twintip längd
R-R sa:
För det första heter det längd. För det andra kan det lätt sägas att man får det man betalar för. Köper du ett par skidor som kostar 1500 kr, så får du kvalitén hos ett par skidor som kostar 1500. Jag skulle rekommendera att du köper ett par bättre, dock dyrare skidor. Kolla in skidbutiken.com t.ex. bra priser. sen ska du ha minst 3-4 cm kortare skidor än din egen längd, och mittmonterade bindingar för att åka hop och park.

NÄSTA GÅNG SÖK INNAN DU POSTAR NY TRÅD
Bra talat, ,men allvarligt, rekommenderar du verkligen killen skidbutiken.com? 1/10 får ju sina grejer i tid...uppenbarligen.

Twintip längd
Om du ska börja åka park, eller om du inte åkt så mycket ska du ha lite kortare skidor.
Mycket lättare att börja med lite kortare skidor, hade det i början. Nu har jag skidor som är 10 cm längre.
Men ca. 2-10 cm kortare än dig själv borde bli bra, pröva en kompis skidor om du e lite osöker, så kan du testa vad som känns bra för dig. Om du har en kompis som har samma längd som dig.

Om du är "nybörjare", borde du börja från prisklass runt 2000:-, om du inte köper ett par bra beganade skidor.
Har ingen erfarenhet av Zolo, men dem flesta skidorna BRUKAR hålla i början.

Tillbaka
Topp