twintip setup ?

larssaa

Medlem
twintip setup ?
Tjena. Har tänkt mig att införskaffa mig ett par twintip nu till säsongen.
jag är en medelgod åkare i pist, offpist och relativt nybörjare inom parkåkning men ska nu börja utveckla min parkåkning, just nu sätter jag bara basic tricks som 180, 360, rails, o någon grab. Men vill kunna bli bättre med skidan jag köper o kanske sätta en och en annan 7a o lite fina grabs.

Längd:170cm
Vikt:57kg
användning av skida:70%park, 20%offpist och 10%pist.

Jag har kollat lite på begagnat och hade inte tänkt att lägga ut en allt för stor summa på skidorna "dynastar troublemaker" har jag kollat in och även läst här på freeride om att de inte ska vara allt för bra. Har också kollat lite på "K2 silencer" men även där säger folk att bindningarna o skidorna är kassa. Bindningarna som följer med k2 silencer är "Marker m11" o jag vill gärna köpa något slags "Paket" till ett bra pris.. Har inte lust att punga ut 2-3 tusen för bindningar.

Vill gärna ha andra förslag på en skida som skulle kunna passa mig bra.

Tack på förhand.

Senast ändrad:
twintip setup ?
eeh:) skriv hur du vill att skidan ska vara, t.ex mjuk med mke pop eller stenhård och skitstabil i luften så kan ja nog hjälpa dig:)=

twintip setup ?
StraightAir sa:
eeh:) skriv hur du vill att skidan ska vara, t.ex mjuk med mke pop eller stenhård och skitstabil i luften så kan ja nog hjälpa dig:)=
Vill ha en lagom mjuk skida med ganska mycket pop och lätt att spinna med, har kollat lite på k2 disorderly och völkl ledge.

twintip setup ?
larssaa sa:
StraightAir sa:
Vill ha en lagom mjuk skida med ganska mycket pop och lätt att spinna med, har kollat lite på k2 disorderly och völkl ledge.
Kör på nocopys skidor. ganska mjuka och asskönt pop också =) Och det är sjukt lätt att snurra med dom, och väger sjukt lite !!

www.nocopy.se =)

twintip setup ?
StraightAir sa:
larssaa sa:
StraightAir sa:
Kör på nocopys skidor. ganska mjuka och asskönt pop också =) Och det är sjukt lätt att snurra med dom, och väger sjukt lite !!

www.nocopy.se =)
rekomenderar du någon speciell därifrån. och igen har de några paket med bindningar som ingår. hade tänkt mig max 4000 för skidor, bindning.

twintip setup ?
larssaa sa:
StraightAir sa:
På sport-conrad.com
Du kan få K2 Disorderly med Dynastar PX12 bindning, monterat för 319 euro.
Fraktkostnad hit var 25 euro, det blir ungefär 3600-3700:-

Tillbaka
Topp