Twintip tricks

Ericman

Ny medlem
Twintip tricks
hallå! Har nyss inhandlat ett par twintip skidor. Tidigare så har jag åkt carving vid sju åktillfällen och provat twintip en gång. Har nu köpt ett par völkl ledge.
Om man kollade på andra i parken som åkte så hoppade de, vände i luften och landade baklänges. Hur gör man det? Några tips om hur man gör? De snurrade ibland ett helt var och sånt. Några tips för hur man hoppar och sånt? Åker bara upp på hoppet lätt knäböjd.

Twintip tricks
Först måste du testa och se vilket håll det är bekvämast att snurra åt, sen är det bara att visa stake och köra, kolla under "tricktips" där finns tips om hur du gör 360 (snurra 1 varv).

Twintip tricks
som sagt är det asbra om man hittar det hållet man tycker e goast att snurra åt, sen när du kommit på det( kan du ju göra med jumpadojjor på dig) så är det bara att precis innan du lämnar kicken ta "sats" med armarna o snurra typ ( glöm inte att fortsätta kolla runt din axel tills du ser landningen, sen kan du landa!!)... om du ska börja med 180s är det väl skönare för dig att göra det nerför smålandningar, gupp o.s.v.
Du kan ju alltid kolla tricktipsen lite också ;)
Lycka till!

Senast ändrad:
Twintip tricks
Lite OT men jag valde ett par 162cm långa twintips. Enligt freerides skidlängdsväljare så skulle jag ha 162-167 cm långa twintips. Fast jag är ganska lång, 178cm ca. Man jag väger lite, 63 kg. Många säger att det blev för kort. Experten jag pratade med tyckte dock inte det. Han tyckte inte att man skulle ha för långa skidor om man skulle lära sig att trixa..

Tillbaka
Topp