Twintip !?!

Twintip !?!
Tja, jag hade tänkt mig köpa ett par twintip skidor.. frågan är bara vilken modell som gäller. hade tänkt mig nått mellan 3000-4500 :- Jag är medlegod åkare som kör lika mycket utanför pisten som i. Jag väger 90 pannor (muckler) så jag måste ha en stabil skida. Hoppas ni har nått bra alternativ för i vinter blir det feta trix ;D

Twintip !?!
Jo jag har tycker personligen om freek skidan från extrem kanon över allt. kostar runt 4700:- finsn i två längder 1,66 1,76. tycker om 1,66 funkar skit bra att hoppa med. men det beror på hur lång du är och vad du själv tycker om sen har du alltid ak4 från extrem fast den är endast 1,82 lång och det tycker jag är för långt om du nu inte är typ 2 meter. ha det //hansol

Twintip !?!
Jag har varit och tittat lite hos min lokala skidhandlare. Dom rekomenderade Salomon 1080. kan det va nått ?? Jag är ca 180 cm. Ska kolla närmare på Extrem skidan, den lät intressant :D

Twintip !?!
Frågan är vad du skall ha skidan mest till, de flesta twintip är lite för slappa för din vikt, skulle nog testa völkl explosiv om du vill koncentrera dig på funparken och völkl G4 om du vill utanför pisten lite mer, har inte själv testat explosiv men den sägs funka till det mesta medans G4 är mest för offpiståkning(liten uppböjnad där bak bara.)

Tomas

Twintip !?!
tycker inte om 1080. lite för stel för min smak och inte så skön utanför baken heller men det är min åsikt. nej men jag tycker att 1,66 lång freek skida verkar passa dig perfest om du nu ska hoppa mycket annars kan du ju ta den som är 1,76 men det tycker jag blir för långt. gå in på www.extrem.se för att kolla på skidan och läsa lite om den. hör av dig om du har bestämmt dig. //hansol

Tillbaka
Topp