Twintip

Lainan

Ny medlem
Twintip
Tjenna!

Jag har tänkt att börja åka twintyp, men jag vill inte bara åka i parken utan i pisten också. kanske lite utanför backarna också, jag kommer att hålla mej till Sverige.

Nu är frågan vilka skidor som passar mej bäst, Jag är runt 180 väger 80 kg ungefär, vilka rekommenderar ni för runt 3000 med bindning??

Twintip
det finns kanske 2856 sånna här inlägg, så sök i forumet.
men annars är det väl rea på skis just nu, så då kan du ju få ett par k2 PE eller ross scratch för runt 3000 spänn med bindning på vilken stadium butik som helst, och det är ju två par justa lagg!

ciao.

Twintip
Jag körpå ett parsom heter Rossignol Scratch Sprayer BC, köpte dom på intersport för runt 3500

grymt bra, funkar i park, puder, pist också men då måste du ta stora svängar.

Twintip
Tjena! Är 190 lång och väger 90 kg, kör b.la på ett par Salomon 1080, 180cm långa...
Brorsan som är lite kortarre och lättare åker på samma skida, vi är båda överrens om dess förtäfflighet både i pisten och utanför... Funkar ju tilll allt!! Trycker man till på kant svänger det riktigt bra samtidigt som bärigheten räcker långt i svensk lössnö.
Är 31 år, då behöver man inte vara i parken, är cool ändå:)
Nä skämt åsido, sägs vara kanon att hoppa med också. (Har blivit gammal å´feg....)

Twintip
Hehe!!

Låter ju perfekt de! Precis vad jag ville ha för något svar, Vill inte vara i parken hela tiden heller så dom funkar säkert jätte bra!, Ska bara leta upp lite Priser på skidorna. Tack så mkt för allt !!

Tillbaka
Topp