nej.. bara för att brädan är uppåt böjd på nos och tail så är det inte en twintip. en twintip bräda har likadan nos som tail. allså det är ingen skillnad om man har nosen eller tailen fram.scratchfs sa:VA!!? är inte alla bräder twintipiga? :P
har man inte dyslexi så förstår man vad som sägs...Frealsare sa:Vad fan är det som pågår i den här tråden? SM i dyslexi?
Det tar fan inte mer än 15 sekunder att kolla igenom ett skrivet inlägg för att i efterhand kunna rätta till ev. fel.
Bara ett tips för att göra forumet bättre och trevligare.
Eller, om det nu är så att ni faktiskt lider av något slags hinder som förbjuder er att stava rätt, skriv era inlägg i word eller något liknande och kör en jävla stavningskoll.
nejkotten11 sa:Twintip menas att bindningarna monteras mitt på brädan...
isf skulle man ju inte behöva nån speciell bräda för det?kotten11 sa:Twintip menas att bindningarna monteras mitt på brädan...
Antar att du menar 'Miffo' inte 'Miffon' eftersom det verkas som att det bara är kotten som inte läste högre upp, för han är den enda som sagt något annat om vad twintip på snowboard är, än det hojvall skrev.alwaysCrash sa:läs va Hojvall har skrivit högre upp i denna tråd jävla miffon..
Okej, Blizzy kommer och reder ut saker och ting!kotten11 sa:Hej! Jag skulle villa ha förslag på en twintip bräda,de behöver inte vara en av dom dyraste.
Ska en twintip vara kortare än en freeride?
I dag åker jag på en freeride (157cm) bräda av märket stuf, en av deras dyraste så den är inte gätte mjuk.
Syltrygg sa:lol har inte du twintip på din bräda, då måste den vara riktigt budget, eller du kanske har en slalom bräda:p
scratchfs sa:VA!!? är inte alla bräder twintipiga? :P
mm, och jorden är platt.ScratchPro sa:Haha, alla brädor utom racingbärdor är "twintips". Gå på affären och försök hitta en bräda som inte är twintip.
Gå in på deras sidor.. börjar med att på den förstas står det "åker skidor".. grattis..sincan sa:Syltrygg sa:lol har inte du twintip på din bräda, då måste den vara riktigt budget, eller du kanske har en slalom bräda:pscratchfs sa:VA!!? är inte alla bräder twintipiga? :Pmm, och jorden är platt.ScratchPro sa:Haha, alla brädor utom racingbärdor är "twintips". Gå på affären och försök hitta en bräda som inte är twintip.
Som jag fattar det är frågan "vilken bräda passar mig?"..kotten11 sa:Okej blizzy! Jag är 173cm lång och väger ca 80kg har åkt snowboard i snart 3år.
Åker mest i pisterna men de blir även en del park och lite mindre hopp. Tycker om att snurra 180 grader och åka åt fel håll så att säga därför är jag sugen på en twintip bräda.
Med en twintip bräda menar jag en bräda som har lika long tail som nos.
HAHAHAHA sluta nu, jag tror fan att jag dör asså!!!blizzy sa:.. även om jag kör ifrån massor med folk med min i pisten.. de få gångerna man är där..
Kan inte skidåkarna hålla sig utanför snowboarddelen av forumet? Är ni så sugna på att åka bräda eller har ni bara insett att skidor suger?egge87 sa:HAHAHAHA sluta nu, jag tror fan att jag dör asså!!!blizzy sa:.. även om jag kör ifrån massor med folk med min i pisten.. de få gångerna man är där..
Jippie !Syltrygg sa:lol har inte du twintip på din bräda, då måste den vara riktigt budget, eller du kanske har en slalom bräda:p
Sårade jag dig nu? Ber tusen ggr om ursäkt isf och håller mig till skidforumet (paus) NOT.blizzy sa:Kan inte skidåkarna hålla sig utanför snowboarddelen av forumet? Är ni så sugna på att åka bräda eller har ni bara insett att skidor suger?egge87 sa:HAHAHAHA sluta nu, jag tror fan att jag dör asså!!!blizzy sa:.. även om jag kör ifrån massor med folk med min i pisten.. de få gångerna man är där..
Btw Egge, jag åker ju ifrån dig så vafan har du o säga egentligen?
Jag har också en aning.. och med mitt svar längre upp borde alla andra läskunniga också fatta...Jally sa:äre bara hojvall ,jag och alwayscash som har en aning om vad twintipbräda är?
hahaha. i inlägget innan ditt så förklaras ju set. på nästan alla brädor står det upp på båda sidor, på twintipssnowboards så är brädan helt symetrisk. nu vetskap för mej också egentligen =P!ScratchPro sa:Haha, alla brädor utom racingbärdor är "twintips". Gå på affären och försök hitta en bräda som inte är twintip.
Ironi?Boked sa:Haha lustig tråd^^ vådå "twintip bräda"? jag tror inte det finns snowboards som bara är platta *utan böj på brädan*... skulle se ganska kul ut med en bräda som bara är böjd fram xD. Å twintips det är juh en typ av skida, vad jag vet iaf :D:D.
Ps. Grymmt rolig tråd xD haha Ds.