Twintips för nybörjare?

skirissel

Ny medlem
Twintips för nybörjare?
tja.

jag har tänkt o börja åka lite twintips. jag åkte för någon dag sen för första gången i mitt liv på ett par! jag har aldrig vågat riktigt att hoppa i big jumpsen men det var ju riktigt roligt!

så nu undrar jag, vad skulle jag behöva för ett par skidor, inte allt för dyra och bra för nybörjare som bara vill pröva lite i det mindre hoppen och sen övergå till de stora? ;) denna fråga har säkert blivit ställd flera gånger men ni överlever säkert en till..

och finns det bra twintips för under 1000:- ?

jag behöver inga super skidor, utan några enkla att börja med. jag väger runt 55kg och är 173 cm lång.

tack på förhand

Twintips för nybörjare?
hmm ok. men 2500 skulle nog kunna gå bra.

men vilken skida skulle ni rekommendera för en nybörjare som vill lära sig några enkla tricks, hoppa i hopp och samtidigt kunna åka i pistade backar?

jass, vad har du för skidor då?

Twintips för nybörjare?
Jag har Head Mad_Trix, förra årets modell, de funkar mycket bra och jag är jibbnybörjare, men har åkt skidor i typ 9 år.

Twintips för nybörjare?
Kolla om stadium fortfarande har några Head Mad_Trix kvar. Dom kostade 2500:- med bindning och det är ett kanon pris, visserligen förra årets model men ett par riktigt bra skidor!

Twintips för nybörjare?
Men om jag skulle hitta ett par Head Mad-Trix förra årets modell på Stadium, med det jag räknade ut med längdguiden här på freeride.nu så ska jag ha 157 cm långa skidor. Men eftersom jag växer mycket nu, och det är så pass lite kvar av säsäongen, hur många mer cm ska jag köpa, så jag kan ha dom nästa år också?

Twintips för nybörjare?
köp rossignol freeze b3 det e en bra nybörjar skida jag kör på den nu för jag börja iår men jag kommer nog att ha den kvar nästa år åxo jag sätter 540,sw 360,rail å lite olika grabar så det e nog en bra nybörjar skida eftersom jag började iår......lycka till med valet av skida..

Twintips för nybörjare?
finns salomon 1080 jr modell i längderna 128-148cm (tror jag) och det går på 2000:-. det e de billagaste du kan hitta tror jag!

Twintips för nybörjare?
jag tror jag har hittat den skida som jag troligen kommer att köpa, om jag nu gör det. salomon 540 för 1999:- på stadium här i stan.

är det en bra nybörjar skida där jag kan sätta några enkla tricks i det mindre hoppen och en skida där det går att åka även i pistarna med glädje?

tack för alla tips jag har fått här.

Tillbaka
Topp